Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X på tidig iBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått tag i en första generations iBook 300 Mhz/320 Mb ram 6 Gb HDD.
Jag hade tänkt installera OS X på den, men Panther stannar upp precis när installationen startar. Och med Jaguar blir skärmen svart, och texten att ett fel uppstått och omstart beordras.Kan jag ha fel firmwareversion ?
Var hittar jag info om firmware i OS 9.2.2 ?
Jag laddade hem en FW-uppdatering från Apple, men den ville datorn inte vara med om.(den var till iMac & iBook). Tips mottages tacksamt.

Börja med att lägga in 9.2.2 och köra programuppdateraren så får du firmwaren.
Annars finns den helt säkert att ladda ner från apples hemsida.

Jag har precis installerat 10.3.5 på en iMac rev C (333 Mhz) så det borde inte vara några större problem på din iBook efter ny firmware.

Det går inte så fort förstås och Quartz kommer inte RIKTIGT till sin rätt men det funkar bättre än jag trodde och det funkar faktiskt att ha den som en arbetsstation här på jobbet.

Sjysst att det funkar med det modernaste OS'et som finns på en dator från -99

- Slice -

Ursprungligen av - Slice -:

Börja med att lägga in 9.2.2 och köra programuppdateraren så får du firmwaren.
Annars finns den helt säkert att ladda ner från apples hemsida.

Jag har precis installerat 10.3.5 på en iMac rev C (333 Mhz) så det borde inte vara några större problem på din iBook efter ny firmware.

Det går inte så fort förstås och Quartz kommer inte RIKTIGT till sin rätt men det funkar bättre än jag trodde och det funkar faktiskt att ha den som en arbetsstation här på jobbet.

Sjysst att det funkar med det modernaste OS'et som finns på en dator från -99

- Slice -

Har redan kört programuppdatering, då ligger felet någon annanstans. Förre ägaren sa att hårddisken var instabil, kan det vara så att OS X installer vill köra någon uppdatering på HDD:n innan installationen fortsätter.

1
Bevaka tråden