Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1GB lagring och 11 nya domäner för mac.se

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag lanserar vi en rejäl uppdatering av mac.se tjänsterna som förhoppningsvis kommer attrahera många nya användare. Här är några av nyheterna

- Först och främst har vi ökat lagringsutrymmet för epost ifrån 50MB till 1000MB - en tjugodubbling!

- 11 nya domäner finns nu tillgängliga - bland annat ipod.se, powerbook.se, g5.se och macpower.se.

- Subdomänpekning ingår nu i mac.se. Med varje konto ingår en subdomän som vi pekar mot det IP-nummer du anger (statiskt eller dynamiskt). Perfekt för dig som har server hemma - istället för 212.100.123.33 kan din dator heta mats.g5.se

- Med varje mac.se konto medföljer ett 99mac Pro abonnemang för ett år (99mac Pro lanseras nästa vecka).

Precis som tidigare betyder mac.se att du slipper spam tack vare vårt avancerade system. Du har tillgång till din mail via vår snygga webbmail eller via POP/IMAP. Du får en hemsida med 100MB lagringsutrymme och FTP-anslutning. Du kan använda våra blixtsnabba servrar för backup av viktiga dokument som du även kan nå via webben tack vare lösenordsskyddade mappar.

För dig som redan har mac.se
Alla redan existerande mac.se användare har redan fått sina brevlådor uppgraderade till 1000MB tidigare i veckan. Om du redan har ett mac.se konto och vill ha subdomänpekning och/eller ett 99mac Pro abonnemang gör du så här:

- Logga in på http://mail.mac.se/
- Klicka på "inställningar"
- Klicka på "kontouppgifter"

Dubbelkolla att alla uppgifter fortfarande är korrekta. Fyll i ditt medlemsnamn på 99mac och/eller det IP eller DynDNS-namn du vill att vi pekar din subdomän mot.

<a href=http://www.mac.se/info/valkommen.pdf>Läs mer i nya mac.se manualen.</a>

<a href=http://www.mac.se/>Läs mer om mac.se</a>

<a href=http://www.mac.se/registrering/>Testa om ditt mac.se-konto är ledigt!</a>

Kommentera och diskutera!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-08 19:01

Jag anmälde mig direkt. Jättebra tjänst!

Två frågor...

1. Hur är säkerheten? Med tanke på vad man vill göra back-up på. Jämfört med tex min jobbdator som ligger på fast IP bakom OSX brandvägg tex?

2. Kan man synka adressboken? Mellan fler än en dator?

3. Ingår stryk i BFV?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-10-08 19:29

Jag har signat upp mig nu, men jag kan inte betala
Värkar vara något strul hos PayPal för tillfället, jaja... får testa lite senare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-08 23:05

uh jag var lite snabb med att signa... det är 1 gig för mail, men bara 100 meg för lagring? Måsta vara ett fel?!

Och det behövs tredjepartslösning för att använda dynamiskt IP?

Ursprungligen av Axel von Matern:

uh jag var lite snabb med att signa... det är 1 gig för mail, men bara 100 meg för lagring? Måsta vara ett fel?!

Stämmer bra det. 100MB hemsideutrymme, 1000MB för din e-post.

Nu ångrar jag inte en sekund att jag anmälde mig i våras. Väntar bara på de sista godbitarna!

Ursprungligen av Axel von Matern:

uh jag var lite snabb med att signa... det är 1 gig för mail, men bara 100 meg för lagring? Måsta vara ett fel?!

Och det behövs tredjepartslösning för att använda dynamiskt IP?

Lagringsutrymmen för epost och hemsida har ökat kontinuerligt under det senaste året. När vi lanserade mac.se erbjöd vi 30MB lagring för epost och idag är det 1000MB utan extrakostnader för medlemmarna.

En liknande ökning kan vara möjlig även för hemsideutrymmet.

- Läs mer om mail/web lagring här

- Ja, vi söker en egen lösning för dynamiskt IP. Vi har ännu inte hittat ett sätt att skapa tjänsten själva men om/när det sker kommer vi inte behöva tredjepartsleverantörer.

Uppdaterad manual för mac.se

  • Medlem
  • 2004-10-09 13:59
Ursprungligen av Björnström:

Lagringsutrymmen för epost och hemsida har ökat kontinuerligt under det senaste året. När vi lanserade mac.se erbjöd vi 30MB lagring för epost och idag är det 1000MB utan extrakostnader för medlemmarna.

En liknande ökning kan vara möjlig även för hemsideutrymmet.

- Läs mer om mail/web lagring här

- Ja, vi söker en egen lösning för dynamiskt IP. Vi har ännu inte hittat ett sätt att skapa tjänsten själva men om/när det sker kommer vi inte behöva tredjepartsleverantörer.

Uppdaterad manual för mac.se

Betr. dynamisk IP.

Min router Netgear RP114 låter sig konfigureras för att hålla kontakten med mitt konto hos DynDNS.org.

I routern funktionen Dynamisk DNS (DDNS).

Även på jobbet har vi en router med samma möjlighet.

Kanske sitter man med en router som klarar detta utan att vara medveten om det.

Senast redigerat 2004-10-09 18:59
  • Medlem
  • 2004-10-09 18:44

Björnström kan du kolla i erat spam filer om ni filtrerar botr email från macoteket. jag har vid flera tilfelen provar tiga ett konto på deras sida men jag får inget email från dom men. om jag provar riga en anan email addres då får jag konto nr och pass till deras sida.. det har hent vid flera tilfelen att erat spam filet tar gjort så jag ej har får pass och id till olika sidor jag har provat riga. nästa gång jag får det problemet kommer jag kontakta er med tid så ni kanje kan se i logarna. om jag har deta probem så har säkert flera det... Föresten tack för mer utryme, nu är det bara mer hemsido utrymer jag väntar på.

om man får ny ip hur updaterar man moste man göra ett inläg på support sidan med abvändar id och ny ip eller kan man updatera manuelt?

Ursprungligen av Björnström:

Lagringsutrymmen för epost och hemsida har ökat kontinuerligt under det senaste året. När vi lanserade mac.se erbjöd vi 30MB lagring för epost och idag är det 1000MB utan extrakostnader för medlemmarna.

En liknande ökning kan vara möjlig även för hemsideutrymmet.

- Läs mer om mail/web lagring här

- Ja, vi söker en egen lösning för dynamiskt IP. Vi har ännu inte hittat ett sätt att skapa tjänsten själva men om/när det sker kommer vi inte behöva tredjepartsleverantörer.

Uppdaterad manual för mac.se

Senast redigerat 2004-10-09 19:01
1
Bevaka tråden