Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pirates

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vet någon om det kommer en mac version av det nya
Pirates spelet från Sid Meyer?

Martin

Jag har inte hört något om den, jag tror att den kommer att komma om den säljer stort på pc marknaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-08 19:18

Man får faktiskt inte prata om piratprogram på det här forumet.

<bara så att du vet>

Ursprungligen av Kambei:

Man får faktiskt inte prata om piratprogram på det här forumet.

<bara så att du vet>

Ursprungligen av Kambei:

Man får faktiskt inte prata om piratprogram på det här forumet.

<bara så att du vet>

Det är inget piratprogam utan ett spel som handlar om pirater på 1700-1800 talet.

Pirates hemsida

Av någon anledning tror jag att kambeis inlägg ska ses som ett skämt... jag tror det...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Av någon anledning tror jag att kambeis inlägg ska ses som ett skämt... jag tror det...

Som jag trodde men för att det inte ska misstolkas av andra så...

Fasen vad skoj! Jag minns när jag satt å spelade Pirates på Amiga 500 åhh det var tider det.. Himla skoj att dom äntligen gör en uppföljare..

WOOW!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-25 18:49
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Fasen vad skoj! Jag minns när jag satt å spelade Pirates på Amiga 500 åhh det var tider det.. Himla skoj att dom äntligen gör en uppföljare..

WOOW!

Jepp, har "slösat" massvis med tid på att kryssa österut i karibien... Åt väst är det ju inga problem Fast degen är ju fetare förstås...

Jonaz,
Ett bra tips var att segla med en sloop eller pinnace när du skulle österut. De gick liksom lite bättre på kryss än de stora pråmarna.

Jag har spenderat en del tid på ett par Pirates-forum och det finns just nu ingenting som tyder på att en Mac-version skulle vaa på G. PC – ja, X-Box – Ja, men inte Mac.

/Tiny Tortuga

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-29 10:35
Ursprungligen av Tiny Turtle:

Jonaz,
Ett bra tips var att segla med en sloop eller pinnace när du skulle österut. De gick liksom lite bättre på kryss än de stora pråmarna.

Jag har spenderat en del tid på ett par Pirates-forum och det finns just nu ingenting som tyder på att en Mac-version skulle vaa på G. PC – ja, X-Box – Ja, men inte Mac.

/Tiny Tortuga

Jepp, men hade man en armada med ett flertal fregatter & lite galleons så ville man ju komma hem med cashen... Det vart ju lättare att samla ihop en besättning om man befann sig i "fredliga" vatten

Jag hittade en bugg i min amigaversion, om man delade upp partyt & seglade i hamn med den minsta båten ( ...och lät resten av besättningen ligga för ankar ) så kunde man dela upp bytet, alla blev supernöjda & man hade fortfarande en besättning på 1000man kvar utanför stan rysligt bra om man skall attackera Havanna tex.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-29 11:04

Aaah! En uppföljare till Pirates! det var sannerligen på tiden, det spelet har man verkligen spelat sönder och samman. Fast jag spelade det mest på vår IIfx, hade ni inte mac på den tiden? (Fast det klart, jag hade nästan mördat för en Amiga 500 då...)

Måste se om jag kan få det att funka i classic eller 9.2...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-29 12:58
Ursprungligen av hgus:

Måste se om jag kan få det att funka i classic eller 9.2...

Funkar under 9.2 fast utan ljud (Apple ändrade ljudformat mellan system 6 och 7(?)). Classic har jag inte testat...

Jonaz,
Låter ju onekligen som en lyckad strategi. Hade en lumparpolare som levde för Pirates. Har för mig att han slutförde spelet med 110 poäng av 100 möjliga...

1
Bevaka tråden