Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X på dasslock?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det finns RAM med 2GB kapacitet idag, ja. Tyvärr är det största jag kan finna i de svenska butikerna för "gamla" typen av minnen, som passar i just iBook G4, 1GB.

Har du verkligen hittat 2GB DDR so-dimm som passar i de gamla iBook:en?

  • Oregistrerad
  • 2008-02-05 20:30
Ursprungligen av Bluestreak:

Det finns RAM med 2GB kapacitet idag, ja. Tyvärr är det största jag kan finna i de svenska butikerna för "gamla" typen av minnen, som passar i just iBook G4, 1GB.

Har du verkligen hittat 2GB DDR so-dimm som passar i de gamla iBook:en?

Va menar du med de "gamla" ibook:en? Menar du G3 eller G4?

Jag tyckte min bror yrade nåt om 2gb-stickor.

Ursprungligen av Elajtenworld:

Va menar du med de "gamla" ibook:en? Menar du G3 eller G4?

Jag tyckte min bror yrade nåt om 2gb-stickor.

Jag kanske var otydlig, ber om ursäkt för det. Det jag menade var den gamla typen av minne, som också råkar sitta i bl.a. iBook (främst G4 då det är den iBook jag har personlig erfarenhet av). Typen "SO-DIMM DDR", till skillnad från den nyare "SO-DIMM DDR2" som finns i MacBook och MacBook Pro.

Jag är väldigt säker på att din bror hittat 2GB-stickor, men kanske inte av just "SO-DIMM DDR", utan av "SO-DIMM DDR2". Om inte, så berätta gärna var det finns 2GB-stickor av "SO-DIMM DDR"-typ. Anledningen till mitt fösta inlägg var att jag började undra eftersom jag inte hittat några inom landets gränser.

Bevaka tråden