Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-06 09:56

Har nu sålt min första mac (pb 12 867mhz). Självklart är det dags för en ny men vilken ska jag köpa. Tänkte först att det var självklart med en ny 12:a med superdrive och 80gb hd men har nu börjat fundera på om jag ska ta en 15 tummare med superdrive istället. Har ju kört min pb på en extern 19 tums tft skärm när jag är hemma, är 15 tummaren tillräcklig att köra med eller känns det som om man behöver ansluta den till en extern skärm också?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-06 10:29
Ursprungligen av Robban B:

Har nu sålt min första mac (pb 12 867mhz). Självklart är det dags för en ny men vilken ska jag köpa. Tänkte först att det var självklart med en ny 12:a med superdrive och 80gb hd men har nu börjat fundera på om jag ska ta en 15 tummare med superdrive istället. Har ju kört min pb på en extern 19 tums tft skärm när jag är hemma, är 15 tummaren tillräcklig att köra med eller känns det som om man behöver ansluta den till en extern skärm också?

Köp en 12" istället... mer mobil
Om du redan har en 19" du kan köra emot så är det väll inga problem?
Jag tycker iaf att det är viktigare med en liten bärbar än med en stor skärm. Som sagt, finns ju alltid externa, själv sitter jag på en 18" TFT när jag har min 12" på hemma.
Fördelen med 15 (den enda fördelen som jag ser det iofs) är backlight på tangentbordet...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-06 10:52

Ni är för långsamma , nu har jag lagt en beställning på en ny pb 12 med superdrive och större hårddisk. Som sagt formatet är grymt.

Ursprungligen av Robban B:

Ni är för långsamma , nu har jag lagt en beställning på en ny pb 12 med superdrive och större hårddisk. Som sagt formatet är grymt.

Helt rätt val!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-06 13:28
Ursprungligen av Robban B:

Ni är för långsamma , nu har jag lagt en beställning på en ny pb 12 med superdrive och större hårddisk. Som sagt formatet är grymt.

aaaaait! Har haft min i några veckor... så nöjd
Vad fick du för lev tid? jag fick vänta i 5v från att jag betalade *suck*

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-06 13:58
Ursprungligen av kainen:

aaaaait! Har haft min i några veckor... så nöjd
Vad fick du för lev tid? jag fick vänta i 5v från att jag betalade *suck*

Fick byggtid 5 dgr och hoppas att jag hinner få den när jag är i Sverige i slutet av Oktober... :eek:

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-06 15:15
Ursprungligen av Robban B:

Fick byggtid 5 dgr och hoppas att jag hinner få den när jag är i Sverige i slutet av Oktober... :eek:

ahh ok, det tog dom 3v att bygga min så det borde inte vara något problem

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-06 16:39
Ursprungligen av kainen:

ahh ok, det tog dom 3v att bygga min så det borde inte vara något problem

Får hålla tummarna, man kan knappt hålla sig:)

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-07 09:21

Fick ett mail igår och där sa dom att den kommer skickas 13/10 eller tidigare

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-08 18:45

Jaaaa, den skickades redan igar:) Snabba ryck, gillas

1
Bevaka tråden