Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacWorld gör över till PhpBB, 99mac till vBulletin

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag talade med Nils Holmlöv förra veckan och han berättade att dom kommer uppgradera sitt risiga forum till PhpBB. Tydligen är deras nuvarande system så struligt att han inte KAN moderera diskussioner och han KAN inte ens skapa nya forum...

Dom kommer att skapa ett tomt forum och börja om med nyregistrering ifrån noll - inga diskussioner eller medlemmar går att importera till PhpBB.

Samtidigt kan jag säga att vi är ganska klara med övergången till vBulletin - endast några få smådetaljer återstår just nu.

[ 20. mars 2003, 17:23: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Ja, 99mac-vBulletin är snart klar. Däremot kommer vi mest troligt inte få behålla alla privata meddelanden. Om inte sista utvägen visar sig fungera.

*håller tummarna*

Nu kommer de gamla rävarna på MacPressens gamla forum blir uppretade igen. De älskar ju det gränssnittet.

phpBB är ett sjyst system, men jag tror vi kommer att fortsätta var störst och bäst.

/c

Uppdatering: Trots intensivt arbete igår kväll kvarstår problemen. Ansvarige på vBulletin har lyckats resa iväg på semester mitt i allt. Så jag har bett en vän om hjälp, han håller på och skriver om det officiella importscriptet.

Förhoppningsvis är allt importerat och fungerande fredag kväll. Lansering av 3.0 i helgen kanske?

[ 20. mars 2003, 18:10: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Måste få göra tummen upp för ert seriösa grävande! Ska bli spännande att se vad det blir.

1
Bevaka tråden