Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pismo till TV......

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att det finns hundratals trådar om det här ämnet, men jag har under en längre tid läst igenom ett antal forum utan att få min dator att fungera. Problemet ligger som vanligt i att få TVn att fungera som bildskärm, men i mitt fall har jag inte ens fått så mycket som ett flimmer på tvn. Jag kör senaste versionen av Panther, en fungerande S-video adapter, har provat på ett antal tv-apparater, utan resultat. Jag får inte heller upp några andra bildskärmsinställningar som tex bildskärmsdubblering än de ursprungliga inställningsvalen.

Finns det nån chans att få det att fungera, eller ska man ge upp på en gång? Kanske felet ligger i att video ut-kontakten/kortet inte alls fungerar?

  • Medlem
  • 2004-10-06 04:49

klickat på detect displays?

Du ska lägga datorn i vila, koppla in, och väcka den.
Om du inte vill använda den internas skärmen kan du väcka den i ihopfällt läge genom att stoppa in en USB-pryl, men då måste nätadaptern vara ansluten.

Funkar inte =(
TV-skärmen blir fortfarande svart...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-06 16:49
Ursprungligen av Radeeon:

Funkar inte =(
TV-skärmen blir fortfarande svart...

Felsökningens 1A:
Fungerar s-video kabeln?

Yes, thnx thnx,, tror du inte de var sladdj-veln det var fel på... Bytte till en ordentlig sak med guldkontakter... Jag som nästam var på väg att skruva upp datorn och plocka ut videokortet.. Vad jag dock inte kan välja är 60HZ PAL,,, men det kanske inte finns?

Ursprungligen av Radeeon:

Yes, thnx thnx,, tror du inte de var sladdj-veln det var fel på... Bytte till en ordentlig sak med guldkontakter... Jag som nästam var på väg att skruva upp datorn och plocka ut videokortet.. Vad jag dock inte kan välja är 60HZ PAL,,, men det kanske inte finns?

60 Hz PAL finns inte på pismon. Inte heller går det att ta ut grafikkortet, det är fastlött på moderkortet.

1
Bevaka tråden