Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB: omstartar i smyg!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 23:39

Hello.

Min fina nya PB 12" är lite ohyfsad. När jag inte tittar (till exempel när jag är ute) startar den om sig, så när jag kommer hem igen står jag vid loginrutan.

Det är väldigt irriterande, eftersom jag inte känner att jag kan lämna program igång utan att sätta datorn i viloläge.

Strömspararen är inställt på att aldrig försätta datorn i viloläge när strömsladden är inkopplad, och jag har ingen aning om vad det kan vara. Någon som har någon idé?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-05 09:19
Ursprungligen av jonasn:

Hello.

Min fina nya PB 12" är lite ohyfsad. När jag inte tittar (till exempel när jag är ute) startar den om sig, så när jag kommer hem igen står jag vid loginrutan.

Det är väldigt irriterande, eftersom jag inte känner att jag kan lämna program igång utan att sätta datorn i viloläge.

Strömspararen är inställt på att aldrig försätta datorn i viloläge när strömsladden är inkopplad, och jag har ingen aning om vad det kan vara. Någon som har någon idé?

Jag kan iofs inte så vidare mycket om Mac än, men det låter ungefär som om du blir automatiskt utloggad efter en stunds inaktivitet... finns någon sådan inställning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-05 09:42

Under "Säkerhet/Security" i "Systeminställningar" är det sista alternativet "Logga ut användaren efter xx min av icke nyttjande" (typ). Kolla där.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 11:11
Ursprungligen av hekr:

Under "Säkerhet/Security" i "Systeminställningar" är det sista alternativet "Logga ut användaren efter xx min av icke nyttjande" (typ). Kolla där.

Ah, jag testar det. Jag hade nog tänkt lite fel när jag kryssade i den rutan. Ville ju att man skulle få ange lösenord, inte bli helt utloggad. Antar att skärmsläckaren får sköta det då. Stort tack.

1
Bevaka tråden