Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar imac med btmus & tb?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska snart beställa en imac men funderar om jag inte ska ta btmus och tb. Är pålitligheten bra eller är sladd att föredra?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 20:29
Ursprungligen av mdlarsson:

Jag ska snart beställa en imac men funderar om jag inte ska ta btmus och tb. Är pålitligheten bra eller är sladd att föredra?

Fungerar bra, förutom att de käkar batterier. Skaffa laddningsbara.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 20:35

Just batterifrågan är det som gör lösningen halvdryg.

En funktion jag skulle gilla vore om man kunde välja att plugga in t-bord och mus via USB om man så vill, tex när man befinner sig i miljöer med mkt störningar, slut på batteri osv osv.

Kombo altlså

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 20:47
Ursprungligen av stry:

Just batterifrågan är det som gör lösningen halvdryg.

En funktion jag skulle gilla vore om man kunde välja att plugga in t-bord och mus via USB om man så vill, tex när man befinner sig i miljöer med mkt störningar, slut på batteri osv osv.

Kombo altlså

Det vore en schucker lösning. Det går ju med lite möda att ladda batterierna den vägen också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-07 21:57

Jag har Apple-tangentbord och en Logitech-mus. Mitt problem är att datorn vaknar igen när jag sätter den i laddaren och det är lite irriterande..
Annars funkar det utmärkt. Har inte stött på några störningar alls.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-10 12:25

Funkar BT mus/tbord från första gången när jag får datorn? Så att jag inte måste ha ett vanligt tbord + mus för att få det att funka första gången.

Vad händer om datorn strular, kan det bli som för windows att trådlösa inte funkar vid kraschläge, dos osv

  • Oregistrerad
  • 2004-10-10 12:40
Ursprungligen av Celsius:

Funkar BT mus/tbord från första gången när jag får datorn? Så att jag inte måste ha ett vanligt tbord + mus för att få det att funka första gången.

Vad händer om datorn strular, kan det bli som för windows att trådlösa inte funkar vid kraschläge, dos osv

Om det är inbyggt bluetooth och apples tgtbord och mus så funkar det per studs…

Man skall ju aldrig säga aldrig om att något kraschar ihop med blutoothdemonerna och sådär… Men då får man väl boota om…
Eller menar du funka om man kör verbose under uppstarten? eller kör darwin (singel user mode)? då kan det nog bli lite knöligt

1
Bevaka tråden