Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Micro

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 15:59

Skulle inte flashgrejen kunna vara en ny newtongrej med större integrationsmöjligheter mellan dator och handenhet?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-16 17:48

En Newton med iPod-scrollhjul... mums.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 20:29
Ursprungligen av xerent:

En Newton med iPod-scrollhjul... mums.

Ja nu pirrar det till...

Var Macworrld San Francisco i januari som han dissade flash-spelare rätt hårt.

Ursprungligen av Leftrustle:

Var Macworrld San Francisco i januari som han dissade flash-spelare rätt hårt.

Det behöver faktiskt inte betyda någon ting. Företag vänder kappan efter vinden hela tiden, finns inget som är heligt. Sen så utvecklas saker och teknik i så snabb takt att man får vänja sig med att sådana uttalanden inte håller för evigt.

Apples huvuduppgift för sin verksamhet är att bereda vinst för sina aktieägare. Om flashbaserade spelare spås vara en tillräckligt stor inkomstkälla så ska apple hoppa på tåget.

Men allt är ju bara rykten, vem vet, det kanske inte kommer något i Januari. Annars så kanske man från Apples håll skyndar fram en flash iPod för att dölja att man inte har någon stor nyhet på PB sidan. I takt med att det blir mer och mer rykten om iPodflash så hamnar PB lite i skymundan.

Någon som jag undrar är om Apple har "nödprodukter" som man kan lansera med kort varsel om någort speciellt skulle hända. Vet att MacDonalds har olika typer av burgare som kan lansera med kortvarsel (några dagar) om det skulle behövas. Nu är ju Apple och McD helt olika brancher men det skulle vara kul att se om dom har några ess i rockärmen om det skulle hända något (eller om man vill dölja något).

han dissade flashspelare för de vid det tillfället var 128 - 256 MB "stora"....en flashspelare på 1 GB är helt okey tycker jag. 149USD för en sådan hade jag def. tyckt varit intresserad av - och många andra tror jag. nu tror jag i och för sig att den kommer hamna på 199 USD inledningsvis.

1) det går väldigt lätt och snabbt att byta innehållet 2) många vill bara ha sin mp3 till att lyssna på mellan hem och jobb eller vid träning. då räcker det med....cirka 10 timmar väl utvald musik 3) mindre footprint, skakfri 100% = mer intressant för commuters och trainers.. 4) aningen billigare

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 10:09

Vad steve sa vid eventet förra året var väl precis så det var/är, dåligt designade flashspelare med litet utrymme till ett relativt dyrt pris (om man ser till vad man får)

Finns det egentligen några rykten om Powerbook, förutom dual core G4? Dewt är väldigt tyst på den fronen...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 10:16
Ursprungligen av mint:

Dewt är väldigt tyst på den fronen...

Han är inte känd för att ha talets gåva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-19 01:23

We have confirmation!

Eller någon sorts indikation om ryktena, för Apple ska stämma den som "läckte ut konfidentiell information om en olanserad Apple-produkt". Att kräva att bilderna avlägsnas är ju regel, men att stämma ryktesspridarna? Det gör man nog inte för syns skull :eek:

Men är det verkligen så smart? Som engadget skriver så råder ingen större tvekan om vilken produkt det är frågan om, det har bara förekommit ett detaljerat rykte som kan framkalla en sån här reaktion. Hade det inte varit bättre för Apple att bara hålla tyst när ingen ändå verkade tro på ryktet om storleken, att den saknar skärm och skrollhjul etc.

Bevaka tråden