Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som kan SE 910?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag lyckats med det mesta hittils!
Parkoppla telefon , synca den , överföra filen , lär mig mer och mer.
Men nu har jag kört fast!
Jag har överfört en pdf-fil på 126 kb , men när jag försöker öppna den så säger telefon att det är för lite minne.
Vad göra?

Jag tror att det kan ha något med pdf versionen att göra. Om du har Acrobat, prova med att spara den i annan version, andra inställningar.
Jag har sett detta med några filer. Provade just att skicka över en 136 kB fil och den gick bra att öppna.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-01 08:11

kanske har för många program öppna, i ex Sman så kan man döda program osv. my-symbian.com är ett guldställe att få veta mer om UIQ enheter.

Ett problem med p910i är att det inte finns någon möjlighet att stänga av applikationer. Dessa drar minne! Efter ett tag har du så många program öppna i bakgrunden att minnet är så gott som slut. Du kan inte öppna pdf-filen för att minnet är slut, dvs. du har inte tillräckligt med minne för att öppna pdf-wiever (eller vad den nu heter).

Det finns två lösningar, antingen så stänger du av telefonen för att avsluta alla program eller så laddar du hem Taskmanager (ett program som låter dig stänga av applikationer själv).

Tack Gustaf och Maccis , ska testa.
Jag gjorde ett lite test tidigare idag och sparade det som en excelfil i svartvitt och då lyckades jag öppna det.
Men siffrorna är vita och varannat fält är skuggat som orginalet så jag ska modifiera orginalet och köra över det igen.

För övrig är det en jättekul telefon ,upptäcker nya finesser varje dag.
Senast scrollknappen som går att vicka bakåt och framåt som motsvarar höger och vänster musklick och rakt in är ok !
Så glad man blir när man hittar finesser som förenklar!:))

Testade med en pdf-fil som var mindre och den funkade.
Men till min besvikelse kan jag inte använd jogknappen och scrolla mig nedåt.
Det var inte bra!

1
Bevaka tråden