Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G Datacard på Powerbooken?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har kollat in 3:s (Tre) fantastiska erbjudanden om ett nytt Företagspaket.

Bestående av en valfri telefonlur, låg abonnemangskostnad billiga mobilsamtal och dessutom 3G internet! 384kB.

Som vanligt börjar man leta efter orden "Mac" OSX".... men nej - det står nåt om Windows och 2000...nåt.

Är det någon här som har kollat upp mer än jag?

Jag undrar och har förhört mig både på 3 och 3:s butik men ingen kan riktigt svara - kan jag använda mobilen som modem? Kan jag använda 3DataCArd i min Powerbook?

Konceptet verkar annars väldigt bra och praktiskt - man kan skippa det fasta nätet helt! Men bara om man har
PC... eller?

Kul att höra om nån mer tänkt i samma banor.

3DataCard är ett PC-Card (PCMCIA?). Funkar inte med PowerBook.

Ursprungligen av Hagelin:

3DataCard är ett PC-Card (PCMCIA?). Funkar inte med PowerBook.

Varför?
Är det ett vanligt PC-Card (type I eller II) så bodre det väl passa.(?)..

Ursprungligen av thomasti:

Varför?
Är det ett vanligt PC-Card (type I eller II) så bodre det väl passa.(?)..

Japp. Vet inte hur jag tänkte. Sitter med en Powerbook ca 3 m bort, med PC-Card uttaget vänt mot mig. Suck... :rolleyes:

Vodafones 3G kort funkar med Mac, så det borde inte vara omöjligt för Tre att tillhandahålla drivrutiner (säkert samma kort).

http://www.theregister.co.uk/2004/09/07/vodafone_3g_mac/

Edit: Däremot verkar det funka via telefon: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=50448

Senast redigerat 2004-09-30 16:38

Köp Vodafone's kort! Kostar 0:- om du binder ditt abonnemang, det kostar 499:- (plus moms) i månaden och du får 1000Mb/månad. (Går du över det så kostar det 1:- per extra Mb) Och de har kanon kundtjänst och riktiga drivrutiner för OS X.

/Stefan

  • Medlem
  • 2004-09-30 19:48

Det är inte samma kort, eller ser iaf väldigt olika ut... Har man alltid 3G täckning är Tres erbjudande bättre men surfar man ibland över GPRS är Vodafones bäst.

Har Vodafone fått det att funka nu? Frågade om det funkade med mac i våras, men då sa de blankt nej... Jaja, det var ju gött.

Ursprungligen av Leftrustle:

Har Vodafone fått det att funka nu? Frågade om det funkade med mac i våras, men då sa de blankt nej... Jaja, det var ju gött.

Men nu var det ju så att 3datacard inte har OSX drivrutiner eller kan man kringå det på nåt vis?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 17:47
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 23:01

Enligt Tre's kundtjänst så fungerar deras kort INTE med Mac...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-11-16 23:11

Enligt Tre:s kundtjänst är hela deras sortiment totalt inkompatibelt med Mac.......!!¿¿

....verkar tycka att macare är besvärliga....

1
Bevaka tråden