Magnus Alm

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Jag måste säga att det var bra med den lilla påminnelsen att jag inte skrivit några inlägg ännu. Utan påminnelsen hade det nog tagit riktigt länge innan jag orkat ta tag i den "aktiva" delen av att vara medlem i ett formu. Jag är en typisk slöhög på det viset.

Jag heter Magnus Alm, 32 år, uppvuxen i Eskilstuna men boende sedan tio år i Lund. Jag har läst kemi mm vid Lunds universitet, gick ner mig i studentkårsträsket ordentligt några år och har precis lyckats komma upp till ytan för att ta min examen.

Jag har använt Mac sedan jag läste i Sigtuna -93 och då Lunds universitet i stor (iaf historiskt) utsträckning använt Mac insåg jag fördelarna. (Utom när jag matat ut (äpple-E) en diskett för att kursaren vid granndatorn skulle spara något och datorn vägrade fatta att disketten jag stoppade tillbaka i datorn var SAMMA diskett med en ny fil på och krävde att jag skulle mata in den disk jag matat ut! Suck. Innan jag lärde mig vad jag skulle göra svor jag ve och förbannelse över skuggade diskettsymboler på macen.) (Ursäkta longören)

Nu använder jag en iBook G3 700 12' och tycker fortfarande att den tuffar på med den äran. Min fru Malin blev Mac-frälst när hon köpte den iMac G3 400 hon fortfarande använder. Vi planerar att skaffa oss en iMac G5 eller PowerMac G5 snart för att bl.a. redigera lite DV-filmer.

Det får räcka för nu. Jag hoppas att jag kommer att ha tid att aktivera mig i forumet nu när tummen är ur.

• Medlem
  • 2004-09-30 17:24

Välkommen!

Instämmer, välkommen!

1
Bevaka tråden