Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Christian Hansson

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, då skall jag väl följa trenden och skriva en kort presentation.

Född och uppväxt i Helsingborg (en redig Skåning med andra ord), men har bott i USA sedan 1988, mesta dels i Seattle området.

Har använt Mac sedan jag OS/X först släpptes, köpte en G3 PowerMac för att prova det, innan dess använda jag Linux på AMD maskiner som huvud system.

Jag arbetar som utvecklare (Senior Software Engineer) på Mercury Interactive, i deras Deep Diagnostics avdelning. ( http://www.mercury.com/us/solutions/j2ee/mercury-j2ee/deep-diagnostics/ om någon är interesserad). Inte det mest facinerande jobb, men det betalar räkningarna. På sidan håller jag på att utvecka ett GIS Analys program för OS/X (Objective-C / Cocoa).

Hmm, vad mer ?

Jag bor i Port Orchard, som ligger lite utanför (väster om) Seattle på andra sidan av Puget Sound, vid foten av bergskjedan Olympic Mountains, tillsammans med min sambo (sedan 10år) och vår katt.
Förutom att arbeta på mitt GIS Analys program så håller jag mest till i trädgården på min fritid. Trädgårds arbete är min terapi, efter att ha spenderat 14 timmar om dygnet framför en dator under veckan är det fint att arbeta med levande materia under helgen ..

Tja, det är väl allt jag kan tänka på just nu ..

/CMH

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-09-29 22:43

Häftigt, en 99macare som bor i staterna, kul!

1
Bevaka tråden