Toledo Ohio USA Macaffär?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-29 21:28

Jag har testat att söka men inget hittat... Finns det någon som vet något om någon bra Macaffär (eller affär som kan tänkas sälja iTrips) i Toledo, Ohio eller vet ngt bra ställe att söka på? Sambon ska dit och med en ny iPod vore det bra med en iTrip som passar till den

Varför Toledo

Gå till en CompUSA eller BestBuy, där finns det mesta.
Upptäckte dock att varkendera finns i Toledo...men hyggligt nära:

http://www.compusa.com/locations/default.asp?storetype=ZIP

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-29 21:37
Ursprungligen av Björnström:

Varför Toledo

Gå till en CompUSA eller BestBuy, där finns det mesta.
Upptäckte dock att varkendera finns i Toledo...men hyggligt nära:

http://www.compusa.com/locations/default.asp?storetype=ZIP

Kemiföretaget hon jobbar på som lärare och civilingenjör har fabrik där så därför Toledo. Hon är visserligen i NYC ett dygn på hemvägen men jag tänkte inte vara så elak att jag tvingar henne att leta där på den korta tiden

Jag fick tips: Åk till RadioShack och handla, dom har fått in HP iPods i lager och borde väl ha iTrip då?

<bjornstrom> whats up with Toledo OH
<bjornstrom> no CompUSA?
<Slawterr> have whoever check radioshack
<bjornstrom> oki
<bjornstrom> thx
<Slawterr> They now carry HP iPods
<Slawterr>
<Vengeridl> i suspect this guy is probably a rabid apple fan and will spit on the hp logo on the back

Ursprungligen av iggy:

Jag har testat att söka men inget hittat... Finns det någon som vet något om någon bra Macaffär (eller affär som kan tänkas sälja iTrips) i Toledo, Ohio eller vet ngt bra ställe att söka på? Sambon ska dit och med en ny iPod vore det bra med en iTrip som passar till den

Vet inte om de finns kvar där fortfarande, men prova, R & T, kontakt information nedan.

R & T Microcenters of Ohio Inc
5981 Telegraph Road, Toledo, OH 43612
(419) 476-2552

Som sagt vet ej om de finns fortfarande.. Har inte varit i Toledo sen 1989... (och är nedrands glad för det också ....)

/CMH

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-30 09:15

Radioshacks hemsida: http://radioshack.com/ går det att hitta iPods på men ingen av de olika sökningar jag gjorde skvallrade om att de hade iTrips också.

Microcenters hemsida: http://www.microcenters.com har domänen till salu och det borde antyda att de inte finns kvar?

Kollade igenom någon variant av gulasidorna som bl a listade datoraffärer i Toledo. Jag måste säga att det var väldigt få av de företagen som verkade ha hemsidor. Det har nästan varenda liten datornisses affär här. Trodde de låg före oss i USA?

Oavsett vad så tack för att ni hjälper till och kommer ni på något annat så är jag idel öra ett tag till, hon åker inte förrens på måndag morgon

Det finns en mac affär i Toledo den ligger där Reynolds Road byter namn till Conant Street på väg mot stadsdelen Maumee. Åker man söderut så ligger det en stor Meijer på höger sida och datorbutiken ligger på vänster sida.

Det finns en BestBuy lägre norrut på just Renolds , köpte Unreal Tournament för Mac där men jag har inte varit där sedan 2003.

En timme norr on Toledo ligger AnnArbour en trevlig liten universitetsstad (Lund eller Uppsala stuk) Där finns en CompUSA nära avfarten från HW 61 (mellan Detroit och Chicago) dessutom borde det finnas

Att rekomendera i Toledo
1. Toledo art museum, fantastisk konstsamling tackvare donation av familjen Stathanan (Champion tändstift), van Goog målningen gav mig ståpäls!
2. "The Riverside" mycket trevligt reastaurangområde vid floden, en av dom har mikrobryggeri i restaurangen och ölet är gott!
3. Libys Glass som har fabriksförsäljning av glas nere i downtown nära Farmers Market

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-10-01 13:02
Ursprungligen av DrBoar:

Att rekomendera i Toledo
1. Toledo art museum, fantastisk konstsamling tackvare donation av familjen Stathanan (Champion tändstift), van Goog målningen gav mig ståpäls!
2. "The Riverside" mycket trevligt reastaurangområde vid floden, en av dom har mikrobryggeri i restaurangen och ölet är gott!
3. Libys Glass som har fabriksförsäljning av glas nere i downtown nära Farmers Market

Tack för tipsen om affären och vad som finns där att göra. Har redan skickat vidare mailet till sambon som säkert kommer att bli glad för det eftersom andra kollegor varnat henne för hur lite där finns att göra och hur trist där är!

Hon kan ju alltid åka till Detroit

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-10-01 14:09

Jag minns din beskrivning av MotorCity och jag betvivlar inte dig en sekund Tur att det finns trista städer också, det brukar komma schysst musik och annan kultur i kölvattnet av tristess (Detroit: Stooges, Mc 5 m m Seattle: Nirvana och resten av alla grungegäng)

För att kvotera min arbets kollega "The only enjoyable thing you can do in Detroit is to leave the the damn place" ....

1
Bevaka tråden