Lyckad reklamation! Tack Apple!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-26 21:49

Jag tänkte bara dela med mig lite av min glädje. Ganska ofta får man läsa att folk har problem med Apple som är griniga när man vill reklamera eller få sin dator tillbakaköpt. Detta är dock en solskenshistoria från verkliga livet!

Min 15tums AluBook har varit inne två gånger för byte av skärmen, som har varit mörk i ena kanten. Denna tredje skärm visar nu samma symtom. Dessutom har nätadaptern blivit utbytt och nummer två är inte heller helt pålitlig. Jag ringde Apples support och förklarade mitt problem. Killen jag pratade med meddelade mig att jag inte kunde få en ny dator, eftersom den inte hade varit inne för reparation tre gånger. Han erbjöd sig dock att prata med Apple Store (som är ett helt annat företag!) och efter någon minut fick jag veta att Apple Store gick med på att byta ut min dator.

Killen sade att AppleStore skulle kontakta mig så att de kunde bygga en likadan (basmodellen 1Ghz 256 mb + superdrive + lystangentbord) och skicka från Taiwan, vilket skulle ta tre veckor. Jag hörde inget från AppleStore, men två dagar senare damp en splitter ny 1,5 GHz AluBook ner i min brevlåda! Gissa om jag blev förvånad och glad!

Nu sitter jag alltså skapligt uppgraderad, med dubbelt upp RAM, snabbare snurr, större HD och Airport Extreme. Inte dåligt får jag säga!

Tack Apple (Store Sverige??)!

Är det alltså så man ska göra för att få en uppdaterad burk?

• Medlem
  • 2004-09-26 22:52

Apple är bland de bästa på support, men vi får ju för det mesta bara läsa om när det blir galet. Helt naturligt, men det är ju roligt att höra något bra ibland.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 00:19

you lucky bastard! kul.

Jag har aldrig haft problem med just Apple. Fast jag har ju hört skräckhistorier om supporten. Men som tur inte råkat ut för det själv.

• Oregistrerad
  • 2004-09-27 00:45

Har en kolega som också fick sin PB17" utbytt/uppgraderad trots att garantin gått ut. Han hade haft den på lagning för alla möjliga fel flera gånger. En annan vän fick sin laddare utbytt när den pajjade utan problem.

/e

Det största problemet med Apple är de budföretag de använder. UPS och TNT är nog bra för företagare, men som privatperson är de inte bra. Vore mycket bättre om man som privatperson kan få sina grejjer utkörda på kvällen. Vilket UPS/TNT inte klarar av.

Posten?

• Medlem
  • 2004-09-27 10:14
Ursprungligen av Leftrustle:

Posten?

Posten är varken bättre eller sämre än några andra. Om de delar ut framåt kvällen, så beror det på att de inte hunnit innan.

Man borde däremot få välja om man ska hämta ut paketet på posten, ifall man vill. Det kanske var det du menade?

Där har du fel, med hempaket via Posten får man det mellan 17-21, vardagar.

Hämta ut på posten skulle också funka.

• Medlem
  • 2004-09-27 10:18
Ursprungligen av Leftrustle:

Där har du fel, med hempaket via Posten får man det mellan 17-21, vardagar.

Hämta ut på posten skulle också funka.

Om det råkar dyka upp klockan 17, så sitter man ju med skägget i brevlådan i vilket fall.

• Oregistrerad
  • 2004-09-27 12:24
Ursprungligen av stfm:

Om det råkar dyka upp klockan 17, så sitter man ju med skägget i brevlådan i vilket fall.

Posten ringer innan och bestämmer tid för utkörning av paket på kvällstid till privatpersoner.. däremot är de rätt jobbiga när det gäller att få företagspaket utkörda när man har kontoret hemma, eftersom de inte kör ut paket till privatpersoner... (Det är alltså rätt petigt att avsändaren skriver en tydlig adress där det framgår att mottagaren är en firma, vilket det brukar vara lite si och så med för mottagare som är enskilda firmor.)

Däremot ger jag inte ett korvöre för UPS längre. Se mitt något arga inlägg på OT. Känsliga läsare varnas

http://offtopic.se/showthread.php?t=43340

1
Bevaka tråden