Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjena, får väl presentera mig, vill inte verka ohövlig ;)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-26 14:22

Ska försöka få detta att inte låta som en kontakannons.

Mitt namn är Frank Fagerlund, är 24 år och pluggar ekonomutbildningen vid Lunds Universitet. Bor just nu hemma hos mina föräldrar i Skanör (tre mil söder om Malmö), men flyttar in till en studentlägenhet i Malmö den 1 oktober, som har en 10 mbit lina!

Folk har hobbies som de brukar hålla på med, hade det en gång i tiden, men idag så tar skolan upp den mesta tiden så bandy, fotboll etc finns bara på TV.

Varför Mac? Ja det frågar jag mig också. Jag har enbart kört Mac på gamla söliga datorer när jag gick på gymnasiet, och slöheten då de var 10 år gamla imponerade inte så mycket. Har på 4 månader avverkat 2 st bärbar PC-datorer. Den första hade hela serien ett produktionsfel i grafikkortet, som gjorde den slöare att spela på än den förra bärbara jag hade som var 2 år gammal. Köpte den begagnad av en kille, men fick tillbaka efter mycket tjat det han hade betalat för den, tjänade 4.000 kr på kalaset :). Köpte därefter en ny, som hade ett glapp i tangentbordet, visade sig att hela den serien hade det. Sålde den och tjänade en extra 1.000 kr, blocket är jäkligt bra.

Satt där med pengar på kontot och började leta efter en ny. Kom av plojgrej in på apple´s hemsida för att se vad de sålde sina bärbara för. Till min förvåning så var Ibook väldigt billig, så det blev att man började leta information om denna lilla sak. Snubblade in på detta forumet där nästan alla som gick över från PC till Mac verkade helnöjda. Med Cram & Jam rabatten var jag såld. Så den 6 september beställde jag mig en Ibook/60 Gb/BT/AE har precis köpt mig extra 512 mb raminne och en fin väska till den, och såklart en Ipod 20 GB.

Kan knappt vänta på att få den, sitter var dag och kollar hur det hela fortgår.

Ja det var jag det, hoppas ni har fått något ut av detta.

Trevligt med medlemmar som vandrar runt på Holger Crafoord på dagarna - där var jag barmästare på Lundaekonomerna för sisådär tio år sedan

1
Bevaka tråden