min tre veckor gamla ibook måste repareras

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 14:40

Ringde Apple idag efter att ha krånglat med min internet-leverantör i två veckor. Det tog tjugo minuter för den danska mannen att komma fram till att mitt Ethernet-kort var trasigt. Måste skicka min kära lilla vita ibook G4 till Holland för reperation. "Surt" sa RÄVEN.

Några frågor -
- vet nån ungefär hur lång tid det tar med sånt här tjafs?
- jag får en lånedator från Lan-Master - är det vettigt eller, har nån erfarenhet av det?
- är detta felet (ethernet-kortet) vanligt? Det är nåt hårdvaruproblem alltså.

/Christian

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-24 14:52

Hej

Har dom delar på lager så kan det gå så snabbt som två till tre dagar..
Finns inte delen så kan det ta tid.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-24 14:58

Min ibook var i holland för ett tag sen för byte av moderkort, och den var tillbaka ungefär 22 timmar efter UPS hade vart här och hämtat den. Snacka om att jag var förvånad när UPS stod utanför dörren igen med datorn, trodde ju knappt att apple hade lagat den

• Oregistrerad
  • 2004-09-24 16:08
Ursprungligen av xevve:

Min ibook var i holland för ett tag sen för byte av moderkort, och den var tillbaka ungefär 22 timmar efter UPS hade vart här och hämtat den. Snacka om att jag var förvånad när UPS stod utanför dörren igen med datorn, trodde ju knappt att apple hade lagat den

Oj! Bara bedriften att frakta den till och från Holland på 22h är ju en imponerande bedrift.

Är det en ny iBook? Då kan du ta den till en lokal service provider för byte. Delen kommer på cirka 1-2 dagar.
Sedan tar det en timme att byta.

Väntetiden i Holland är rätt lång just nu.

Ursprungligen av xevve:

Oj, det lät ju väldigt bra. Jag skickade iväg min iBook med UPS i fredags eftermiddag och abstinensen efter min dator är redan stor...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Äsch, jag som just blev så glad

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Är det en ny iBook? Då kan du ta den till en lokal service provider för byte. Delen kommer på cirka 1-2 dagar.
Sedan tar det en timme att byta.

Beror ju helt på vad som ska bytas. Kan man som serviceverkstad få delen/delarna som behövs på 1-2 dagar går det lika snabbt att få maskinen reparerad i Holland. Så om man har en snäll reparatör kan de kolla om den förmodat trasiga delen finns i lager innan man skickar sin dator. Fast det är ju ingen garanti för att den inte tar slut innan datorn hunnit ner till Breda, och det är inte alltid vi har tid att kolla lagerstatus på reservdelar bums.

• Oregistrerad
  • 2004-09-24 17:20
Ursprungligen av chris777:

Ringde Apple idag efter att ha krånglat med min internet-leverantör i två veckor. Det tog tjugo minuter för den danska mannen att komma fram till att mitt Ethernet-kort var trasigt.

Kolla en gång till så det inte är sladden
(Endel sladdar är förjävla dåliga, och funkar det att pinga 127.0.0.1 men inget annat så kan det lika gärna, eller troligare, vara sladden…)

• Medlem
  • 2004-09-29 12:00

Jag skickade iväg min iBook i fredags eftermiddag fick tillbaks den igår eftermiddag!
De bytte skärmen på den...helt chockad när UPS kom och knackade på hos grannen (där jag satt) och frågade efter mig...
Är fantastiskt nöjd med servicen!

1
Bevaka tråden