Konsten att köpa iTrip mini i Sverige

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Vem kan tänkas sälja iTrip mini i Sverige?

Om inte, vad är rimligt att betala för importering om man köper av utländs postorderföretag och vem kan man lita på? Vad händer med paketet i tullen? Moms?

• Oregistrerad
  • 2004-09-22 11:08

Många rekommenderar att köpa från theistore.com. Har inte handlat där själv men som sagt, andra har.

Kom ihåg att du inte får använda den i Sverige, dock bra att ta med på utlandssemestern.

Det här med tull verkar variera från fall till fall.

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-09-22 14:18

Köpte min privat från eBay... 266spänn ink frakten(som för övrigt tog 4 dagar)

http://search.ebay.com/itrip-mini_W0QQsokeywordredirectZ1QQfromZR8

Köpte också ifrån eBay och fick den efter 4 dagar. Tullen hade öppnat och kollat paketet med brydde sig inte om innehållet.

Ursprungligen av oskich:

Köpte min privat från eBay... 266spänn ink frakten(som för övrigt tog 4 dagar)

http://search.ebay.com/itrip-mini_W0QQsokeywordredirectZ1QQfromZR8

Det var ju riktigt billigt. Hur vet du om priset inkl frakt? Ibalnd står det en extra fraktkostnad, men om det inte gör det. Hur vet man om det är det slutgiltiga priset eller ej?

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-09-24 07:43
Ursprungligen av iJohannes:

Det var ju riktigt billigt. Hur vet du om priset inkl frakt? Ibalnd står det en extra fraktkostnad, men om det inte gör det. Hur vet man om det är det slutgiltiga priset eller ej?

Försäljaren hade uttryckligen skrivit att det var "free shipping worldwide"

Det låter ju skitbra!

Förlåt en novis... men eBay... det är väl privatpersoner som säljer?

Kan jag lita på att varan kommer?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-23 21:58

Alla priser på ebay är normalt utan frakt det brukar finnas info om frakten på sidan, annars så får du maila och fråga.
Sänder avsändaren med kurir så brukar minsta frakten vara USD 50 och post USD 10 och upp.

Jag har köpt datorprylar och böcker via postorder och internet från USA sedan 1980...

Låter bra!

Nu har jag reggat mig men det kommer inget e-post...

1
Bevaka tråden