Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Botar inte på mac os9

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-22 08:00

Jag har e´n G3 Blå vit som är uppgraderad med sonnet encore G3. Jag får den inte att starta från macos 9 skivan för att kunna installera det. Den startar från MacOs X men installationen stannar när den ska börja med bassystem del 2 kan det var uppgraderingen som gör det om man måste sätta i orginalprocessorn för att kunna installera mac os9?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-22 08:54
Ursprungligen av Bulan:

Jag har e´n G3 Blå vit som är uppgraderad med sonnet encore G3. Jag får den inte att starta från macos 9 skivan för att kunna installera det. Den startar från MacOs X men installationen stannar när den ska börja med bassystem del 2 kan det var uppgraderingen som gör det om man måste sätta i orginalprocessorn för att kunna installera mac os9?

Ja: Rekommenderad metod:
Ladda ner uppdateringar av OSX och bränn (eller lägg på extern disk eller nåt) -> sätt i originalprocessorn -> installera -> uppdatera OSX -> sätt i Sonett-processorn.
Dessutom: Om det inte vill sig ändå, plocka ur alla obskyra, extra minneskort och installera med originalbestyckningen. Koppla åxå loss alla externa grunkor som skrivare, internetanslutningar, högtalare osv om det strular.
Om du installerar OSX får du ju OS9 med på köpet, så en installation räcker.

1
Bevaka tråden