Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej, får man vara med?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej och välkommen till mig själv, tackar tackar..
Jobbar på Xerox och försäljning av färgskrivare/kopiatorer. Jobbar i huvudsak med större färglösningar mot tryckerier och den grafiska sidan men har rätt hyffsad koll på de flesta av Xerox/tektronix mindre printrar. Är ju själklart ganska partisk så ta mina råd med en nypa salt.
Fakta och frågor om olika konfigurationer kan ju däremot vara fullt användbart..

Har ju även tillgång till de flesta maskinerna i sortimentet ifall någon skulle behöva en provutskrift..

// Splash

Välkommen till 99mac!

Jag har noterat din varning, kommer definitivt ha din vinklade inställning i åtanke när det diskuteras skrivare.

/M

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-22 00:35
Ursprungligen av Splash:

Hej och välkommen till mig själv, tackar tackar..
Jobbar på Xerox och försäljning av färgskrivare/kopiatorer. Jobbar i huvudsak med större färglösningar mot tryckerier och den grafiska sidan men har rätt hyffsad koll på de flesta av Xerox/tektronix mindre printrar. Är ju själklart ganska partisk så ta mina råd med en nypa salt.
Fakta och frågor om olika konfigurationer kan ju däremot vara fullt användbart..

Har ju även tillgång till de flesta maskinerna i sortimentet ifall någon skulle behöva en provutskrift..

// Splash

Jag får två grabbar från DocuWare i Borås på besök till jobbet imorgon, vi har kikat på en 7750. Mycket fina utskrifter!

Folk du känner förresten?

Det hade varit intressant med test av färglaserskrivare - en marknad som måste växa enormt mycket just nu. Har jag fel?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-22 09:03
Ursprungligen av Björnström:

Det hade varit intressant med test av färglaserskrivare - en marknad som måste växa enormt mycket just nu. Har jag fel?

Bara för att jäklas skulle jag vilja svara ja på den frågan.

Jovisst skulle ett test på färgskrivare vara intressant. Även en jämförelse mellan färglaser och lite dyrare färgbläckstråleskrivare. Har själv en HP Buisness inkjet 2280.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-22 13:59

Splash, vad tycker du om DC12? Fått erbjudande om en begagnad sådan. Hur står den sig mot exempelvis 7750:an?

Hej igen..
Skameuel: I.o.m att jag jobbar i Göteborg känner jag killarna i Borås bra, förmodligen kommer du att träffa Christian, hälsa så gott från Jim.

Vidare så frågade du om DC 12 kontra 7750.
För det första så är det 2 helt olika maskiner, där 7750 är en printer och DC12 är en Kopiator/skrivare.
För att inte göra Cristians jobb i förväg kan jag säga att mitt val hade varit DC12:an alla dagar i Veckan. Detta pga.av att redan den minsta x12 fiery rippen får du en kvalitet som är grym. sen har 12:an fortfarande siliconolja kvar som ger ett djup i utskriften man aldrig kan uppnå med 7750:an.
Men 7750:an har ju sina fördelar den också, den har samma printmotor som största DC3535 för 3-dubbla priset, en power pc 750 mhz är aldrig fel den kom på 1:a plats när Computer Sweden testade A3 färg. Men som sagt det är 2 olika maskiner för olika användningsområden.

Björnström: Håller med dig till fullo..

// Splash

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-22 19:00
Ursprungligen av Splash:

Hej igen..
Skameuel: I.o.m att jag jobbar i Göteborg känner jag killarna i Borås bra, förmodligen kommer du att träffa Christian, hälsa så gott från Jim.

Vidare så frågade du om DC 12 kontra 7750.
För det första så är det 2 helt olika maskiner, där 7750 är en printer och DC12 är en Kopiator/skrivare.
För att inte göra Cristians jobb i förväg kan jag säga att mitt val hade varit DC12:an alla dagar i Veckan. Detta pga.av att redan den minsta x12 fiery rippen får du en kvalitet som är grym. sen har 12:an fortfarande siliconolja kvar som ger ett djup i utskriften man aldrig kan uppnå med 7750:an.
Men 7750:an har ju sina fördelar den också, den har samma printmotor som största DC3535 för 3-dubbla priset, en power pc 750 mhz är aldrig fel den kom på 1:a plats när Computer Sweden testade A3 färg. Men som sagt det är 2 olika maskiner för olika användningsområden.

Björnström: Håller med dig till fullo..

// Splash

Hej,

Jodå, det var Christian som var hos mig. Ska hälsa när jag pratar med honom på måndag igen.
Christian pratade sig varm för DC12:an också. Dessutom skulle vi få den billigare än en ny 7750, med ripp inräknat i det priset. Lät klart intressant, och inte desto mindre när jag läser din kommentar här.
Ska fråga Christian på måndag vilken ripp han räknat med.
Jo, jag läste CS test av 7750:an, och vi fick lite utskrifter med oss från färgdagarna på DocuWare i Borås som var helt fantastiska. Visserligen från DC3535:an då, och kört genom splash-rippen, men oj vilka utskrifter. Min redan bistra relation till vår nuvarande Nashuatec-skrivare blev inte bättre efter det...
Klart najs att ha tillgång till en Xerox-expert här på 99mac. Blir väl att PM:a dig om vi slår till på nån av Xerox-maskinerna.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-22 18:10

DC 12 är mycket bra men se till att du får den med G630 mjukvaran (om den kommer med RIP) annars kan du få problem med utskrifter.
Vi har 12 stycken DC 12 och de tickar på mestadels utan problem

1
Bevaka tråden