Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skamuel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-21 19:53

Jahapp, det var nu min tur att ge en presentation av mig själv.

skamuel heter jag, egentligen Samuel, med efternamnet Linde. Namnet skamuel härrör sig från mina första erfarenheter av det stora spindelnätet som vi kallar internet. All nödvändig registrering på diverse sajter tvingade mig att fundera ut ett bra användarnamn som inte var upptaget överallt. Eftersom min musikonsumtion under denna perioden av mitt liv nästan uteslutande utgjordes av ska, passade det enormt bra att jag då fick heta "skamuel". Ingen använde detta namn, och än idag hänger det kvar. En riktigt guldådra jag mutat in, med andra ord.

Jag är 23 år, bor i Veddige, strax utanför Varberg på Bästkusten. Är gift sedan två år tillbaka, men har inga barn. Min fru är fotograf, och jag har alldeles nyligen tvingat hit henne till 99mac, mac-användare som hon ju såklart är. Själv jobbar jag som grafisk formgivare samt nån sorts allmän teknisk frågelåda och datortrollkarl på ett litet läromedelsförlag här i närheten. Där har jag varit i två års tid nu och trivs. På min fritid fungerar jag som volontär-fotoassistent när min fru har bröllopsfotograferingar, vilket hittills har inneburit minst ett varje helg sen i våras. Ska bli skönt med vinter snart. Jag har även en egen liten rörelse som jag kallar Gondor Grafik, där jag får tid att utveckla mina webbprojekt och andra formgivningsprylar jag försöker hålla igång med.
Jag är även med och arbetar i en liten pingstförsamling här på orten, och är fullt förvissad om att himlen inte kommer tillåta Windowsdatorer.

Min Mac-erfarenhet var i stort sett obefintlig fram till jag började på mitt jobb. Däremot blev jag tokförtjust i iMac G4 när den kom, vilket jag hoppas alla som sett den blivit. Min första självpåtagna uppgift på nya jobbet blev att förhandla mig till den sprillans nya 17"-aren som personalköp, och jag är jättekär i den än idag. Nu har jag dock sedan ett par veckor en 12" PowerBook som stulit den mesta uppmärksamheten. Att min fru haft en likadan modell sen förra hösten, som jag blott fått titta på i smyg bidrog än mer till glädjen över att få en egen. Den är så fantastisk!

Mer aktiv medlem på 99mac blev jag i våras, tycker jag.

Nu orkar jag inte skriva mer.

Vi ses!

  • Medlem
  • 2004-09-21 22:12

Du verkar juh vara en hyvens människa du

Trevligt serru'

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-21 22:38
Ursprungligen av maco:

Du verkar juh vara en hyvens människa du

Trevligt serru'

Tack, det är min ambition att försöka vara det

Ser att vi båda är Mac- och Canon-talibaner, och västkustbor. Tre icke oviktiga egenskaper hos en hyvens människa

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-22 20:26

Dig känner jag igen. Men det där med att himlen inte tillåter Windows-datorer, det vet jag inte om jag förstår hur menar... Vänta bara, snart kommer jag oxå!

--

/vuG-orciM

1
Bevaka tråden