99mac:s meste utlandssvensk Häckar här sedan dag tre i 99mac:s liv tror jag.

Bosatt i München sedan fem år, före det Stockholm, Linköping, Regensburg i bakvänd ordning.

Jobbar just nu som it-ansvarig på ett medelstort (100 anställda) företag utanför München. Tidigare var jag webbmaster på två företag i München och för länge sedan provingenjör på Saab Military Aircraft i Linköping, ansvarig för motorn i den tvåsitsiga JAS 39B Gripen.

Född på Sveriges framsida, närmare bestämt Askim, Göteborg en kall novembernatt för snart 31 år sedan. Flyttade till östgötaslätten (Borensberg) när jag var sju och landade efter lumpen på Saab i Linköping.

Bor i München med min tyska flickvän sedan fyra år. Har tre syskon och två föräldrar. Har en Mac:ande bror i huvudstaden på Spitfire.

Petade på min första Mac 1987, första programmet jag använde var MacPaint. Hittade tillbaka 1995 efter att ha tillbringat skoltiden framför pc:s med AutoCAD. Har eller har haft Mac SE30, LCII, Performa 475 & 6200, PB G3/500 Pismo och just nu en strulande G4 TiBook 1GHz som blir ersatt med en 15" AluBook 1,5GHz i dagarna.

Annars en naturmänniska som gärna käkar rötter en vecka med Svenska Överlevnadssällskapet eller släpar runt på en fullpackad ryggsäck mitt ute i tjottahejti, ensam eller med sällskap. Behöver alltid ha vatten, skog eller berg inom synhåll för att hålla mig lugn