Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Björnbusen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... heter egentligen Björn Magnusson, är 32 år och bor i Växjö tillsammans med sambon Sara. Jag jobbar på en reklambyrå där jag i huvudsak håller på med tidningsproduktion, med ett visst övergripande reproansvar. Jag föredrar ett RGB-flöde med Photoshop och InDesign, i de fall tryckerierna fixar det. Tidigare har jag pluggat och jobbat i bland annat Sundsvall och Göteborg, men har nu som den ursmålänning jag är återvänt till rötterna.

Jag har blivit tvångsmatad med Mac OS 8 och 9 sedan mitten på 90-talet, i och med mitt insteg i den grafiska branschen. Riktigt frälst blev jag dock inte förrän jag mötte OSX. Nu är jag stor PC-skeptiker och sambon har sedan i våras svår konkurrens av en sexig PB 15" vid namn Elaine.

Jag har ett stort intresse för grafisk form och foto, men lämnar oftast över det sistnämnda till sambon som är fotograf på riktigt. När tiden är mogen ämnar jag återuppta mitt datormusicerande: för 10-15 år sedan gjorde jag mycket musik på Atari (Notator) och PC (Logic) men gick någonstans vilse i tekniken.

99mac är i mina ögon en imponerande sammanslutning av kunniga, sympatiska och hjälpsamma människor. Jag hoppas att jag själv emellanåt kan tillföra erfarenheter som kan hjälpa andra.
Varen fruktsamma och föröken eder, alla macanhängare!

må så gott // Björn

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-20 11:17

Alltid lika trevligt med växjöbor

  • Oregistrerad
  • 2004-09-20 11:22

Björn, ta en titt in till 99musik där vi tjötar om din gamla hobby. Reason är perfekt till din powerbook, kan kollas in. En demo kan du ta hem från www.propellerheads.se. Ett annat kul program med kul demoversion är Ableton Live 4. www.ableton.de. Mvh Patrick.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-09-20 12:23

Vilka härliga filmstjärnebilder

Lionfromzion: Ja, visst är det!
PF: Tack för tipsen. Jag lovar att ta mig i kragen!
Eva: Tack ska du ha. Min sambo är från Sundsvall, förresten.

mvh // Björn

1
Bevaka tråden