Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

scooterbabe®

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hmmm, vad vill man veta om mig?

Numer möllanbo (Malmö), men har kommit hit via Lund från Älmhult i södra Småland. Pluggade på LTH i Lund och har även läst statsvetenskap i Malmö. Har arbetat (med vissa uppehåll) i København sedan 2000 med webbutveckling och grafisk formgivning. Är allmänt intresserad av "färg och form", och är en hängiven amatörfotograf.

Namnet scooterbabe kommer sig av att en före detta sambo tyckte jag såg ut som en riktig "babe" på min scooter, och det har dröjt sig kvar. Scootern jag nyss nämnde är en Piaggio Super Sport 180cc, numer 200cc. Förutom italiensk scooter har jag även italiensk sambo och italiensk kaffemaskin

Datormässigt äger jag macen till vänster, en tiBook på 550 MHz, som är extrautrustad med en kvasidesignad MX 900 och 80 GB HD, samt en Indigo som agerar server hemma i lägenheten.

Något mer som kan vara av intresse? Tja, sväng förbi på en av våra frekventa och välbesökta macpubar i Malmö så ska jag räta ut alla frågetecken till utropstecken!

Senast redigerat 2004-09-20 17:10
  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-20 12:41

Mannen med 99mac's mest utmärkande hår.

Möjligtvis i union med ulven / whoracle, och hans mohikan i färger som skiftar från vecka till vecka...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-20 13:01

Har kortklippt "normalt" hår för tillfället så du kammar hem den pokalen

Grazie!

Att ha en SGI som server hemma är ju hur normalt som helst...

Ursprungligen av Marcus Holmer:

Att ha en SGI som server hemma är ju hur normalt som helst...

Vad en SGI är har jag inte en aning om, men min Indigo är av typen iMac DV

Sådär - tillfört en bild också! Så illa är väl inte mitt hår..?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-23 20:03
Ursprungligen av scooterbabe:

Sådär - tillfört en bild också! Så illa är väl inte mitt hår..?

Illa har jag inte sagt något om, men man kan inte förneka att det är utmärkande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-20 20:49

Wow, en person som liksom jag bott i Älmhult

Jag vet en till på 99mac som har bott i Älmhult. Men han får avslöja sig själv.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-24 08:42
Ursprungligen av leenus:

Jag vet en till på 99mac som har bott i Älmhult. Men han får avslöja sig själv.

Sluta snacka skit om mig!

Det märkligaste är att jag inte alls känner igen Scooterbabe och i allafall det brukar man göra med alla som kommer från Älmhult pga den begränsade folkmängden där

Jag känner tom mer igen vissa gamla gävlebor som Leenus

Jag med

Måste ju ha en bild på min scooter oxå...

Kanske kan ha något samband med att jag flydde fältet så fort möjlighet gavs..? Det är ju inte direkt lockande att slå rot där....

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-24 19:51
Ursprungligen av scooterbabe:

Kanske kan ha något samband med att jag flydde fältet så fort möjlighet gavs..? Det är ju inte direkt lockande att slå rot där....

Nu när jag blivit lite äldre så tycker jag småhålor har sina poänger när man börjar funderar på att skaffa barn. Men som yngre så ville jag verkligen bara därifrån.

1
Bevaka tråden