Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra spel till en iBook 1Ghz

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 17:15

Har ju en iBook på G och tänkte inte bara använda den till ordbehandling.

Nu är ju iBooken inte lika kraftfull som de stationära macarna och powerbookarna, så jag undrar vilka spel som är vettiga att köpa (de ska alltså flyta på bra utan att det hackar och laggar) till en iBook.

The Sims är bland det första jag tänker köpa. Sim City är jag också lite sugen på. Nätverksspel är inget jag kommer att ägna mig åt, så det är inget problem. Tacksam för speltips - gärna strategi - men jag är allätare!

  • Medlem
  • 2004-09-17 23:30

Jag tycker att Age of Mythology är kul, det kommer att flyta fint. The Sims och dess expansioner är givna!! Mycket roliga enligt mig. Några andra roliga spel är Unreal Tournament, Soldier of Fortune 2, Shrek 2 kan också vara rätt avkopplande:D .

Lycka till!

  • Medlem
  • 2004-09-17 23:36

Jag kom på två spel till.... Command and Conquer Generals är ett riktigt kul strategispel. Warcraft 3 är också kul och billigt, kan du köpa var som hälst. (Samma cd till Mac och PC)

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 23:41

CC:G kan nog bli lite svårt på en iBook..

CCG funkar bra på lägst min 800 g4

En lite varning för SimCity: Senaste versionen kräver nog att man har Virginia Techs kluster att köra på, om man satsar hårt på att bygga stora städer. Om du söker bland diskussionerna här så hittar du uppgifter om att det går segt även med PM G5!

Å andra sidan tror jag att man (om man är van med tidigare versioner) måste ställa om sitt spelande i senaste versionen av SimCity, och tänka i regioner i stället för enskilda städer. Då kan man bygga i stor skala och njuta i många timmar, dagar, veckor och månader, utan att någon enskild stad blir så stor att datorn blir seg. (Om man läser om regioner på spelets hemsida så förstår man bättre hur det är tänkt att spelas.)

Med de reservationerna kan jag ändå rekommendera SimCity. Det är nog det spel jag kan fastna i och bli uppslukad av mest av alla!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-18 10:40

Ehm..

Vilken iBook är det du ska köpa? Ram? Hårdisk? Grafikkort? osv. Halo är ett väldigt bra spel men jag vet inte om iBooken klarar det... Min Pb 17 1 ghz klarar det på medium...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-18 12:47

Det är den nya iBooken - 1 Ghz, 768MB RAM, 32MB ATI

Medal of Honor e ett bra FPS spel. Call of Duty likaså

1
Bevaka tråden