skruvmejsel till kylblocket i cuben

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-15 22:23

fan då, failade mitt byte av hårddisk då jag itne får bort skruvarna på kylblocket. har en hel sats med små skruvmejslar från clas olhson men ingen funkade.

var hittar man rätt grejer?

Jag tror att det är en torx-skruv. Fasen vet om det inte är en T8.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-15 22:47
Ursprungligen av Ian Curtis:

Jag tror att det är en torx-skruv. Fasen vet om det inte är en T8.

jo det har jag för mig att jag läst på nån cube-sidan. vad är det för skruvmejsel o var hittar man den?

Vilken väsorterad järnhandel som helst

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-15 22:56
Ursprungligen av Kellogs:

Vilken väsorterad järnhandel som helst

hmm. någon som vet säkert att det är torx t8 man ska ha?

• Oregistrerad
  • 2004-09-15 23:46
Ursprungligen av snigel1:

hmm. någon som vet säkert att det är torx t8 man ska ha?

Japp, Torx T8 ska det vara.

Finnas att köpa på bl.a. Coop Forum för ca. 60 kr.

Enligt manualen skall det vara T8. Men man vet ju aldrig säkert. Varför inte inhandla en sådan här för att vara på säkra sidan, kan vara bra att ha när man skall in i mobiltelefoner också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-15 23:50

tack !!!
läste någonstans att man ska flytta en "rail" från den gamla hårddisken till den nya,
har ju inte fått ut den så jag har hunnit se nåt än, men kan ju va bra att veta redan i förväg så man slipper gå att köpa 2 ggr om det är någon annan mejsel?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-16 00:43

Railen sitter på hårddisken och jag har för mig att det är vanliga krysskruvar som den sitter fast med. Annars sä det någon Torx och de ska du ju köpa. Köp ett litet Torx-kit så är du hyfsat safe. Kylskruvarna kan sitta lite tight plus att de inte går att ta bort helt utan sitter kvar även när du skrivat loss dem.

Jag köpte ett välpackat bit-set från Biltema, där det ingick en uppsättning torx-stycken.. mycket bra!

1
Bevaka tråden