Logitech MX1000?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-15 08:19

Ge mig lite motiveringar att köpa en Logitech MX1000! Jag har en MX310 nu (med sladd då), varför ska jag "byta ner mig" till en MX1000? Responstiden bör väl vara lägre eftersom det är radiovågor istället för sladd? Fördelar som jag ser det:

1. trådlös (kan ha det lite var som helst, inte nödvändigt vis dit sladden räcker)

2. snabbare optisk sensor (men eftersom det förs över trådlöst kanske det inte gör saker så mycket bättre än med MX310an jag har nu?)

Kom igen! Övertyga mig nu (jag vill ju självklart ha en MX1000 eftersom den är så tuff, med inbyggt batteri och allt!)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-15 08:56

Det beror väl på vad du tänkt använda musen till. Är du en shoot-em-up-gamer rekommenderas aldrig optiska möss. Dessutom är det ju jobbigt med saker som behöver laddas. Hatar att bli lägga min energi på att tänka på batterier när det enda jag vill är att använda datorn.
Jag har en mx500 och är väldigt nöjd. Har dessutom tagit ur vikten i den så att den är lätt och fin.

• Oregistrerad
  • 2004-09-15 10:02
Ursprungligen av moni:

Är du en shoot-em-up-gamer rekommenderas aldrig optiska möss.

Jag trodde att det var "alltid optiska, aldrig trådlösa" som gällde för hardcore gamers?

Är med jonasn. Tiderna har förändrats. I början när optiskt var nytt så höll sig många gamers kvar med kulan. Så är inte fallet idag.

Optiskt och spel funkar finfint, men skippa trådlöst.

• Medlem
  • International user
  • 2004-09-15 15:34

Man får tacka för alla svar. Kommer den fungera bra med Mac OS X? Jag menar, kommer alla knappar fungera, osv.?

Jodå, alla knapparna lirar med Mac OS X, drivrutinen finns här:
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/US/EN,CRID=1792,contentid=9409,OSID=9

Jag körde igång med en MX1000 idag. Man behöver inte lägga på någon drivrutin för att få den att funka.
(Om man inte är ute efter all funktionalitet).

Jag har kört med en MX500 sedan den kom ut, och tyckte att det var den bästa (skönaste) musen.
Men faktum är att jag tycker bättre om MX1000, den ligger om möjligt ännu bättre i handen.

Och så är den SNABB, den svarar direkt.

Inget fel på trådlöst med den teknik som finns idag så är det snabbt - och detaljerat. Har en MX700 som är kanon.

• Medlem
  • International user
  • 2004-09-20 17:00
Ursprungligen av snowdog:

Jodå, alla knapparna lirar med Mac OS X, drivrutinen finns här:
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/US/EN,CRID=1792,contentid=9409,OSID=9

Jag körde igång med en MX1000 idag. Man behöver inte lägga på någon drivrutin för att få den att funka.
(Om man inte är ute efter all funktionalitet).

Men man får all "funktionalitet" om man lägger in drivrutinerna?

Senast redigerat 2004-09-20 20:41

Jajemen, jag la precis på drivaren, Och det funkar alldeles utmärkt.

Likadant var det faktiskt med MX500:an.

Det enda som jag upptäckt som är negativt är att musen inte är helt plan(!)
Något gör att den vippar, det är ytterst lite men det märks.
Löser sig säkert med ett par mouse skatez.

• Medlem
  • International user
  • 2004-09-20 20:55

Snowdog: var köpte du den förresten?

Ursprungligen av Spiken:

Snowdog: var köpte du den förresten?

Mycom vid Pub.

**edit**
centrala Sthlm alltså...

de har också en sajt - http://www.mycom.se/
**edit**

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-09-20 21:49

Jag har en MX900... funkar perfekt ingen fördröjning alls... Q3, BF1942 m.f fungerar utmärkt att lira med denna mus.

Den röda lampan på musen börjar blinka när batteriet börjar ta slut, men det cirka en timma innan
Ladda på natten använda på dagen inga probs med batteriet

märkligt att det finns drivare till MX 1000 och inte till MX 900....

Ursprungligen av scooterbabe:

Är det inte en gemensam Logitechdrivis där man i systeminställningen talar om vilken pryl man har?

Akta er för MX 1000 skulle jag vilja säga... Har problem med att muspekaren hoppar ca 5-6 cm rakt upp helt utan vidare.

Det finns tydligen fler som har samma problem:

http://macusersforum.com/lofiversion/index.php?t3034.html

Synd för den är riktigt trevlig att hålla i och snygg att titta på.

Ursprungligen av Spoilern:

Synd för den är riktigt trevlig att hålla i och snygg att titta på.

Tycker mest den ser ut som en Philishave...

Jo, det låter kasst.
Kolla in denna programvara
http://www.carvware.com/gamepadcompanion.html

Enligt ett inlägg här http://missig.org/julian/blog/2003/12/04/logitech-mx900-bluetooth-optical-mouse-and-mac-os-x/
så ska MX900 vara "HID"-kompatibel, vilket gör det möjligt att använda ovanstående drivare för att konfa samtliga knappar.

Enligt MacWorld kommer Logitech att uppgradera sitt diNovo Media Desktop till Mac och iTunes i november. Eftersom MX 900 hör till paketet (tangentbord och mus) borde en ny drivis till deras Bluetoothmus snart finnas till hands som gör den 100% Mac.

Nope. De går via olika gränssnitt - BT, USB etc...

Testar på direkten!

Not: inte för att jag är någon knappfetischist - älskade min Pro Mouse till den dog, men finns de där ska de ta mej tusan utvärderas

Fattar nada av det programmet - får utforska mer senare...

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-21 17:03

LCC paketet är till för alla Logitech möss och tangentbord.

Nej, det fungerar inte till MX 900. Antagligen för att denna går via blåtand, men jag vet inte, faktistkt... Har inte testat med dongel; bara med LT's basstation som jag tror är någon slags kvasiblåtandsstation, då den inte syns i menyraden under bt-ikonen...

• Medlem
  • Tyresö
  • 2004-11-02 21:57

Införskaffade en MX1000 och musen som sådan är helt ok men drivisarna måste det vara allvarligt fel på. De funkar med min gamla Logitech MouseMan Dual Sensor (eller vad den heter) men med MX1000 har jag "hopproblem". Det yttrar sig så att när jag förflyttar musen lugnt och sansat så kan det helt plötsligt få för sig att "hoppa" någon halvcentimeter eller så. Det känns som man kör runt på ett underlag som skiftar i tröghet om ni förstår vad jag menar.

Nu har jag dock slängt ut Logitechs drivers och istället installerat USB Overdrive. Nu funkar allt perfekt. Nu har jag dessutom helt plötsligt en helt annan arsenal men inställningar som jag kan göra. Cool. Dock verkar USB Overdrive inte har stöd för tiltwheel.

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 21:06

Läste nyaste MacWorld nu och där fick drivrutinerna och Logitech Control Center grov kritik. Befogad?

• Medlem
  • Tyresö
  • 2004-11-18 22:57

Ja, fast dom släppte nya nyligen som jag dock inte testat eftersom USB Overdrive fungerar ypperligt.

• Medlem
  • Landskrona
  • 2004-12-01 16:15

Har köpt en MX1000 nu, men hur får jag den att fungera med Exposé? Vill ha tumknapp-fram till att visa skrivbordet och tumknapp-bak för att visa alla fönster, men i inställningarna för Exposé får jag nu upp typ 32 olika knappar (skojar inte). Hur vet jag vilken jag ska välja?

Ursprungligen av k3vlar:

Har köpt en MX1000 nu, men hur får jag den att fungera med Exposé? Vill ha tumknapp-fram till att visa skrivbordet och tumknapp-bak för att visa alla fönster, men i inställningarna för Exposé får jag nu upp typ 32 olika knappar (skojar inte). Hur vet jag vilken jag ska välja?

Tror det bara är att starta och testa sig genom dem...

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-01 19:49

I Logitech Control Center ställer du in tumknappen som Advanced Click och väljer "Click" och Button Number 8, sedan i Exposé-inställningarna ställer du in "Visa alla fönster" till musknapp 8.

Bevaka tråden