Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 firmware update ute

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-14 09:32

Kör software update...

Äntligen! Inga problem med uppdateringen. Nu sover även fläktarna i min G5:a vid vila. (Det var ju problem med singelprocessor-ett-komma-åttorna efter 10.3.5-uppdateringen.)

precis!!

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Äntligen! Inga problem med uppdateringen. Nu sover även fläktarna i min G5:a vid vila. (Det var ju problem med singelprocessor-ett-komma-åttorna efter 10.3.5-uppdateringen.)

Så akta dig för att uppgradera en singel 1.6a.

Då kan det gå illa värre.

SE
www.medimac.dk
www.macnytt.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-15 14:45

Jag körde det på min G5 1.6 och den är körd!!!

USB fryser och sen dör hela datorn. Vad ska jag göra?
Någon som har lyckats köra någon gammal Firmwire uppdatering eller något annat för att lösa problemen?

Hjälp!!!!

//CG

Enligt en tråd på Apples forum, så verkar det vara ett RAM-problem.

Apple diskussionsforum

Prova att ta bort eventuella extra-minnen. Det verkar "lösa" problemet för de flesta (men tyvärr inte för alla).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-24 08:24
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Enligt en tråd på Apples forum, så verkar det vara ett RAM-problem.

Apple diskussionsforum

Prova att ta bort eventuella extra-minnen. Det verkar "lösa" problemet för de flesta (men tyvärr inte för alla).

Jo, kan bekräfta detta (om än sent):
Firmwaren uppdaterar ju hur logikkortet (moderkortet) "pratar" med minnena. Om man haft lite halvtaskiga minnen tidigare så kan dom ha funkat. Men med nya firmwaren, så kan dom bli inkompatibla.
Om man köpt extra minnen från en auktoriserad Mac-handlare med uttryckliga instruktioner att dom ska vara till en G5:a, så bör man få nya.

EDIT: Jag har hört folk som klarat problemet genom att helt enkelt låta minneskorten byta platser med varandra. Kanske kan vara värt att testa först...

1
Bevaka tråden