Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med videoadapter till iBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en adapter för att kunna se på film på tv från min iBook G3, men det funkar inte riktigt bra. När jag stoppar in sladden och kopplar den till tv:n syns ingen bild. Vickar jag lite på sladden får jag fram en svartvit bild med störningar. Är det något som skall ställas in på datorn för att få det att fungera eller skall det bara vara att plugga in tv:n? Kan det vara fel på kontakten i datorn, eller är det jag som är klantig?

Vilken adapter har du köpt? (iBook G3 har olika varianter på videoutgång beroende på modell.)

Hur ansluter du till tv:n? Är det scart, komposit video (brukar vara en gul kontakt) eller s-video?

På datorn kan man ställa in om det ska vara PAL eller NTSC som videosignal, vi har PAL här i Europa (även om många nyare tv-apparater klarar NTSC nuförtiden).

Jag vet inte vad modellen heter. Det står inget på den och förpackningen är slängd. Jag köpte den på Macoteket och jag sa vilken dator den skulle vara till. Kontakten har en markering med två vertikala streck med en fyrkant mellan och 14 stift/kontakter i två rader. I andra änden sitter två kontakter, en markerad med S-out (rund kontakt med fyra stift, två på var sida och ett styrstift längst ned i mitten) och en markerad med en tv (gul rca-kontakt). Den kontakten som jag testade med var den gula rca-kontakten som jag satte in i en scart adapter in i teven.

1
Bevaka tråden