Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag på slotloaded DVD-ROM?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 02:20

Har en iMac DV som bara läser DVD (ibland) men absolut inte CD...? Har tagit ut spelaren och gjort rent linsen utan resultat så jag behöver kanske byta ut den men har ingen aning om var man får tag på en, nån som vet eller kanske har en liggande!?

Ursäkta att jag frågar, men vilket OS kör du på den?

Du kanske saknar CD tillägget i systmappen.

Eller äe du hundra på att det är ngt fysiskt fel på spelaren?

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 10:51
Ursprungligen av - Slice -:

Ursäkta att jag frågar, men vilket OS kör du på den?

Du kanske saknar CD tillägget i systmappen.

Eller äe du hundra på att det är ngt fysiskt fel på spelaren?

Jag är hundra, kör både OS X och 9.2.2 all firmware uppdaterad mm.

Ursprungligen av - whoami -:

Kollade med Buggy. JME Data säljer en Pioneer DVD-120S 16/48X Slot-In bulk för 404:- pix.

Tack för hjälpen men tycker den ser större ut än den som sitter där, tror inte den passar...!?

Citat:

Tack för hjälpen men tycker den ser större ut än den som sitter där, tror inte den passar...!?

Är det inte 5.25 enheter i iMac Slot Loaded?

Kollade med Buggy. JME Data säljer en Pioneer DVD-120S 16/48X Slot-In bulk för 404:- pix.

http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=CD%2FDVD-l%E4sare&n=200&prisMin=&prisMax=&q=pioneer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 20:07

Det är det kanske men fronten på den som sitter där ser annorlunda ut än den där Pioneer, dvs den har liksom ingen front eftersom skalet på iMacen är inmatningshålet. Måtten är kanske desamma i alla fall eller man kanske kan ta bort fronten på den där så att den passar...? Det skulle vara väldigt bra för 400:- är ju överkomligt.

Du kan ta av fronten på DVD-enheten, men då finns det risk att garantin ryker. Du får antagligen bryta plomberingen (bestående av en klisterlapp), för att kunna ta bort fronten. Fast det kan mycket väl gå utan att bryta plomberingen också. Jag vet inte hur just Pioneers konstruktion ser ut.

PS: Sitter det inte redan en Pioneer-drive orginalmonterad från Apple?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-11 10:28

Det sitter en Matshita där... Låter hoppfullt att det kan gå ändå.

1
Bevaka tråden