Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP konto att agera som en iDisk?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 17:17

Jag konto på B-one på 250MB och det skulle ju vara skitsmidigt om man kunde ha den som en folder på skrivbordet eller i finder.. Istället för att alltid behöva använda FTP programmet..

Hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-08 17:58

Rytterfalk,

Du kan göra det i Finder via menyn:

Gå -> Anslut till server

Ange URL:en till din FTP-mapp i adressfältet..., såsom:

"ftp://servernamnet/kontonamnet..."

...så bör mappen komma upp på skrivbordet..

Skapa sedan ett alias på denna mapp!!

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 18:04

Coolt! Tack!

Ett stort tack! Jag håller på att registrera min nya FTP, och så snart det är gjort så testar jag och återkommer om det skulle stötas på problem.

Ursprungligen av Torkel:

Rytterfalk,

Du kan göra det i Finder via menyn:

Gå -> Anslut till server

Ange URL:en till din FTP-mapp i adressfältet..., såsom:

"ftp://servernamnet/kontonamnet..."

...så bör mappen komma upp på skrivbordet..

Skapa sedan ett alias på denna mapp!!

-Torkel

Notera dock att finders ftp är (jobbigt nog!) read-only. dvs du kan inte ladda upp saker genom finders ftp gränssnitt...

om jag inte minns fel har ftp-klient interachy något liknande du söker (den koster dock en mindre slant)..

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 12:22

Tack för tipset! va surt att det inte bara funkar allting! :/

Men tack tack. Jag kan återkomma o skriva hur det gick.

Ursprungligen av johan dansk:

Notera dock att finders ftp är (jobbigt nog!) read-only. dvs du kan inte ladda upp saker genom finders ftp gränssnitt...

om jag inte minns fel har ftp-klient interachy något liknande du söker (den koster dock en mindre slant)..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-09 14:52

Interarchy skapar en kopia av FTP-servern i en mapp på skrivbordet, som man sen ändrar hur man vill. När man sen stänher Interarchy så uppdaterar den objekten på servern.
Det är alltå inten iDisk-lösning egentligen.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-12 15:35

Hur det blev...

OK.. Nu funkar allt som det ska, och det är inte en iDisk kanske men Interarchy funkar bra. Jag är inte säker på att jag behåller den efter 30 testdagar men kanske. Det är väldigt synd att macen bara erbjuder envägskommunication när man "ansluter till server" i finder..

Hur som helst..

www.rytterfalk.com funkar. Och jag är glad.

  • Medlem
  • 2004-09-12 17:14

Är tyvärr bara envägs kommunikation när servern kör FTP. :/ alla andra typer av server funkar åt bägge hållen.

1
Bevaka tråden