DVD-Brännare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Funderar på att köpa mig en extern DVD-brännare till min iMac. Någon där ute som har några tips om en bra och hyfsat billig?

• Oregistrerad
  • 2004-09-08 07:18

Jag har precis beställt en LaCie d2 brännare som kan bränna dubbla lager. Den kostar runt 2000:- Köpte den för att den passar ihop med min LaCie d2 externa HD. LaCie Porsche är några hundra billigare med liknande brännare i.

Såg att Macoteket tar 99.- för en dual layerskiva. "+R DL"
Finns det + och - även för dubbellagrade skivor och funkar det att bränna såna från Apples Disc Burner?
(Disc Burner är om jag förstått det rätt, det program som alla Apples program använder; Finder, Skivverktyg, iDVD, DVD Studio Pro mfl.)

Lite off topic kanske men jag är också inne på att skaffa en DL-brännare framöver.

• Oregistrerad
  • 2004-09-08 14:49
Ursprungligen av Svante S:

Såg att Macoteket tar 99.- för en dual layerskiva. "+R DL"
Finns det + och - även för dubbellagrade skivor och funkar det att bränna såna från Apples Disc Burner?
(Disc Burner är om jag förstått det rätt, det program som alla Apples program använder; Finder, Skivverktyg, iDVD, DVD Studio Pro mfl.)

Lite off topic kanske men jag är också inne på att skaffa en DL-brännare framöver.

Vad jag vet så finns det bara + skivor i dubbel lager. Jag tror att Toast 6 har funktionen att kunna bränna DL skivor.

• Medlem
  • Lund
  • 2004-09-08 12:09

http://www.ghdata.se/

extern usb2 brännare Porsche x 8 1495 inkl moms

Själv köpte jag en uppbackningshårddisk till en bärbar på ghdata i Lund
160Gb USB 2 samsung, tyst, snygg ,snabb 1295:- inkl moms
Finns även i firewire + 200kr
mvh

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-09-08 14:09

Mitt bæsta tips ær om du har USB2 køp en sådan hær och ta vilken brænnare eller vad du vill, bæsta priser hær Kanske inte det vackraste men billigt, flexibelt och enkelt. Synd bara att ingen tillverkare gør en Firewire med det priset.

1
Bevaka tråden