Skärm för iBook, ingen alu cinema :(

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 16:32

Blev lite ledsen när jag insåg att jag inte kan köpa nya Cinema displayerna. Då min iBook 12" bara vga utgångar. Finns det några alternativ, har surfat runt som en galning efter 19" -> widscreen skärm som har vga ingång och helst också DVI ingång(för en annan dator).

Men kanske för nöja mig utan skärm för ibooken..

Voro supertacksam om någon har ett förslag, prislappen är satt till max 16000 kr

• Medlem
  • 2004-09-06 17:16

Det finns adaptrar att köpa, som gör om signalen till VGA. Men om du kan tänka dig att skippa Widescreen, så finns det ju gott om alternativ till nästan hälften av ditt angivna pris. Då blir det 1600x1200.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-06 20:30
Ursprungligen av stfm:

Det finns adaptrar att köpa, som gör om signalen till VGA. Men om du kan tänka dig att skippa Widescreen, så finns det ju gott om alternativ till nästan hälften av ditt angivna pris. Då blir det 1600x1200.

Vad menar du? Ibook kommer inte över 1024x768 i upplösning oavsett vilken skärm du använder.

Ursprungligen av d99gnu:

Vad menar du? Ibook kommer inte över 1024x768 i upplösning oavsett vilken skärm du använder.

Helt rätt, som standard går det ej. Däremot med ett litet program vid namn Screen Spanning Doctor kan man utnyttja alla funktioner på grafikkortet. Bland annat högre upplösning på extern skärm och möjlighet att inte behöva köra skärmdubblering.

http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

• Oregistrerad
  • 2004-09-07 00:30

tackar, för svaren. Just widescreen jag söker jobbar med filmklipp,musikprogram då är det bekvämt med bred framför höjd. Jobbat med cinema 23" helt sjukt skönt vid musikprogramsarbete.

Kör med screenspanning doktor på jobb när jag behöver mer skärmyta.

Jag såg adapters för ca 2000-3000 kr någonstans idag. Men glömde var. Men det verkade stora klumpiga o fula.

Synd att bara nästan apple tillverkar widescreen skärmar. Har sett 17" widescreen från samsung nånstans. Men annars är dåligt med det.

1
Bevaka tråden