Få hem sin dator från Apple Store?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Först: Jädrans vad snabbt min nya dator ville komma hem till mig. Fortare än vad någonsin kunnat hoppas. Beställning lagd onsdagen 1/9, leverans hem fredag 3/9. Multumsnabbt.
MEN, det hjälper ju inte om man inte får veta när datorn kommer. Inte ett litet samtal från leverantörer (TNT) om att datorn är på en bil på väg hem till dig. Dåligt tycker jag. Missar en hel helg med OSX'ande Vet inte om TNT är det transportbolag som oftast används av AppleStore, men nog borde detta kunna skötas bättre. Jag får för mig att det är mer "hemköp" än "företagsköp" som görs genom AppleStore, alltså borde man kunna få hem sina saker även efter klockan 1700.
Visst, jag skulle kunna ändra leveransadress till mitt jobb. No problemas. Fast om jag istället köpt 3 sationära datorer, kanske några skrivare, ett par skärmar? Och inte haft tillgång till bil? Svårt...
Några som haft samma problem som jag?
Jag ojjat mig lite i följande tråd om detta (http://99mac.se/forum/showthread.php?p=410852&posted=1#post410852)

Jag. var i skolan och käkade lunch när TNT ringde och lät lite småsur över att jag inte var hemma vid 11.30.

Fick lov att missa en föreläsning dagen efter då för att de inte kunde leverera senare än 12...

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-09-04 15:25

Dom ringde mig när jag var på jobbet vid 13 tiden och sa att dom var i Åkersberga med min dator, men jag var ju på jobbet som ligger i Rosersberg, så det fans ju ingen möjlighet för mig att åka hem och ta emot den, men vi löste det igenom att jag mötte upp killen som var ute och åkte runt vid 17:30 utanför Statoil i Täby.

Samma strul här, TNT ringer inte innan (som till och med Posten gör).
Vad som verkligen suger är att de gör 3 försök på att leverera, sedan åker paketet tillbaka.

Inte ens en lapp i brevlådan på att de har varit förbi.

Jag fick läsa på Apple stores söksida att man försökt lämna av paketet, så jag ringde direkt till TNT och fick hämta paketet själv.

Ursprungligen av snowdog:

TNT ringer inte innan (som till och med Posten gör).

NÄR i världshistorien har POSTEN ringt innan och aviserat en leverans? :eek:

Jag befinner mig i chocktillstånd.

Ursprungligen av Monkeyboy:

NÄR i världshistorien har POSTEN ringt innan och aviserat en leverans? :eek:

Jag befinner mig i chocktillstånd.

Det kanske ringer för att jag bor på "landet" och inte i Bromma

Men allvarligt, så har faktiskt Posten ringt mig varenda gång jag har haft leverans av stora paket.
Bara för att synka så att jag är hemma.

• Medlem
  • Växjö
  • 2004-09-04 18:46

Samma sak för mig TNT ringde inte. Av en slump hittade jag en lapp från dom i trappuppgången att dom hade varit där. Fick sedan ta ledigt en halv dag från jobbet för dom visste inte när dom kunde komma.

(som parantes kan nämnas att det var samma sak när jag beställde dator från DELL)

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 18:54

TNT suger!!!... Ytterligare en anledning att INTE beställa från AppleStore.

(edit: AppleStore suger också förresten.)

Senast redigerat 2004-09-04 22:02

Det går att be folket på AppleStore att meddela TNT om att det ska ringa innan de kör ut. Har funkat för mig vid två tillfällen, men jag har också varit med om att det inte ringt fast de fått besked om det. Det går ju också att själv kontakta TNT några dagar i förväg (när man ser på trackingen att paket är på G) och be dem flagga för att leveransen ska meddelas i förväg.

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 22:01
Ursprungligen av Michael Nord:

Det går att be folket på AppleStore att meddela TNT om att det ska ringa innan de kör ut. Har funkat för mig vid två tillfällen, men jag har också varit med om att det inte ringt fast de fått besked om det. Det går ju också att själv kontakta TNT några dagar i förväg (när man ser på trackingen att paket är på G) och be dem flagga för att leveransen ska meddelas i förväg.

Inget av detta har funkat för mig i.a.fall.

Ursprungligen av Michael Nord:

Man borde inte behöva säga till att de skall ringa innan, borde vara en självklarhet. De själva sparar ju en hel del tid och pengar på att inte åka tillbaka till samma ställe. Kan Nicator (som jag har min hem-pc genom) ordna denna enkla sak, borde Apple/TNT kunna det också.
Och jag blev något överraskad när min dator dyker upp mindre än 2 dygn efter att jag beställt den. Där kan jag inte klaga på något. Hoppas bara datorn är som den ska.

• Oregistrerad
  • 2004-09-05 11:05

Jo, mig har TNT ringt innan varje gång jag fått apple levererat. Men jag tror jag har sagt till extra när jag beställde från apple då. Det har funkat bra, men det handlar säkert lite om vem som jobbar den dagen på TNT, lite osäkert antar jag...

"men det handlar säkert lite om vem som jobbar den dagen på TNT"
Det är möjligt, men de handlar också om vilka avtal Apple har med TNT.
Och, där inte TNT levererar, vilka avtal TNT har med Posten.

• Medlem
  • Täby
  • 2004-09-05 15:34

Själv har jag beställt datorn med leveransadress till jobbet

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-05 18:50

Jag fick inte heller något meddelande vid leverans av min förra dator. Till på köpet fungerade inte min ringklocka. Som tur är såg jag att en TNT-bil körde iväg från mitt hus och mot återvändsgränden för att vända, så jag skyndade mig ut och lyckades haffa den och få min kära Globe. Hoppas att det går bättre nu när jag beställt en iBook.

• Oregistrerad
  • 2004-09-06 10:36

Jag beställde leverans till jobbet i stället. Den kom nyss...

Fast att följa leveransen via TNT.com var ju helt dödfött.

det transportbolag. eller vad man nu ska kalla dom, jag har bäst erfarenhet av (dock inte så mycket i apple sammanhäng) är nog UPS: Flexibla och punktliga på samma gång..

1
Bevaka tråden