Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ruggit dåligt apple!

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har i några dagar nu försökt att leta rätt på en Powerbook 12" som jag behöver inom två veckor eftersom jag ska ut och resa. Konstigt nog verkar det stört omöjligt att få tag på någon, när jag ringde apple store fick jag till svar att det troligvis var 7-10 dagar byggtid!!?
Inte nog med det så fick man nog räkna med 10 dagar för att leverera den, så runt en tre veckor totalt.
Hos apples återförsäljare såg det inte ljusare ut, 10 dagar innan någon leverans kanske skulle komma...
Pratade med nån säljare uppe i Göteborg, han berättade att de hade 150 kunder som väntade på att få hämta ut sina ipod's...
Det är ju helt sjukt, va fasen ska det vara så svårt att fixa fram tillräckligt med produkter så man kan möta utbud och efterfrågan något så när ialla fall´..?

Synd att man har blivit så insnöad på mac, annars hade jag ringt upp appel förklarat hur de låg till, plockat upp min dustin katalog beställt en bärbar och haft den vid ytterdörren dagen efter...

\Redan besviken mac ägare

Ring Apple och säg det!
Fråga efter Oscar Bjers.

Även vi väntar på en massa produkter som bara inte kommer.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 12:49

Ca 10 dagar till leverans. Hos en av Appels återförsäljare, fick jag också veta när jag beställde min 12"Pb i början av aug. Nu heter det att den ska byggas i mitten av september........

Känns som om man går in i en godis affär med barnen. När man sen står där med skeden för att ösa upp godiset så finns det bara tomma burkar och en säljare som bönar o ber att man ska komma igen om en månad för då finns det godis hoppas han......... Då är risken stor att man köper chips eller något annat i stället för godis. Det borde Apple tänka på!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-09-03 12:54

Mysko, jag bestälde en PB 12" i Fredags och fick den i onsdags, fem dagar altså!
Så för mig gick det grymt fort.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 13:09

Jag blir så avundsjuk... eller vad var det nanne grönvall sjöng

har du superdrive i den? för i så fall har vi beställt likadana maskiner

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-03 13:13

"Illa...., jag mår illa..." - Magnus Uggla

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-03 13:21

Jag köpte genom inwarehouse och hämtade upp datorn samma dag som jag beställde, en powerbook 15" pga av att jag inte orkade vänta i 500 veckor på apple...fastän jag får studeranderabatt...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 18:17

kan väl tilläggas att tiderna är överdimensionerade, så att folk inte ska bli missnöjda... fick samma leveransstatus på min powerbook, tog ca 1v. för leverans. Förlita er inte på leveranstiden, eller "deliverystatus-sidan". Enligt den var min mac inte ens utskickad den dag jag fick den hemlevererad!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 19:32

Ny 1,33 GHz 12-tummare finnes

Du kan ju ta min nya 12-tummare, om du inte får loss någon i tid till din resa; den har det mesta, dvs 1,33 GHz/768 MB/60GB/Superdrive/Bluetooth/Trådlöst.

Jag funderar nämligen på en tyngre bärbar med större skärm, som jag slipper koppla till extern skärm när jag kör multispårs musikredigering samt databasutveckling, vilket jag ofta gör. Båda programmen är utrymmeskrävande pga alla paletter som man helst skall kunna stoppa undan någonstans.

Kompensation för tre å en halv månads ägande så klart

/Pär

Senast redigerat 2004-09-05 00:07
Ursprungligen av Pär Johansson:

Jag funderar nämligen på en tyngre bärbar med större skärm...

DELL?!

beställde min 12" med superdrive den 10 aug och än väntar jag på någon leverans. Blir väll att man får avbeställa snart och fixa en annan liten laptop så man kan börja arbeta igen. 1 månad är lite smärtgräns för att få en laptop.

dåligt värre

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-05 02:47

Låter konstigt att inte butikerna får tag på en enda apparat. Distributörerna Scribona och Ingrammicro har på lager, inte många, men de har. Säg det till den butik där du vill köpa den så får de ta och fixa.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-05 10:59

jo, jag beställde min ibook förra torsdagen (den 26:e aug) och har en avi hemma hos mig nu och ska hämta ut den imorrn. Fick alltså datorn i fredags (3:e sep) egentligen. Det är 6 arbetsdagar. Mycket bra jobb från apple för min egen del, även om jag hört talas om Apples långa lev.tider för flera av mina vänner.
Jag pratade med en Helen på apple store och fick mkt bra service.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-05 14:14

Snabbt nog...

Jag är faktiskt impad av Apples logistik. Jag beställde en PB, iPod + lite annat onsdagen för ett par veckor sedan. Ordern går til Taiwan där de bygger dagen efter (när det är natt här), flyger upp den till Holland och sedan 1-2 dagar för att distribuera.

Fick alla mina prylar på måndagen efter (5 dagar). Helt OK för mig - även om jag hade bråttom - och en väldigt väl fungerande logistik för Apple, som inte behöver ligga med några lager som kostar. Dessutom funkade infon kring leveransen, med mail och sökning via webben, kanon.

/Macx

För mig så tog det mindre än 2 dygn att få hit min nya ibook.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-09-05 16:51

Men ååh, jag vill ha min. Har väntat i över en vecka nu, vilket är på tok för länge..

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 15:23

Ni som väntar på era datorer har ni hört några lev datum? Var i kontakt med åf i dag och kolla läget. Förklara att jag hade stort behov av datorn under vecka 40.
Fick ett svar typ vi hoppas...

Någon som vet vad det är som gör att apple inte kan leverera maskiner?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 20:54
Ursprungligen av Saml:

Men ååh, jag vill ha min. Har väntat i över en vecka nu, vilket är på tok för länge..

Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-09 08:45
Ursprungligen av jonasn:

Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge.

EN vecka?? jag har väntat i TRE!!

Går inte att tracka på TNTs hemsida eller genom vanliga apple, sen fick jag denna adress av någon på www.ipod.se http://www.apecode.com/appletrack/ ...där går det att hitta min PB... och vad står det då?? jo följande:

"07 sep 04 90 75 truck arrived at final destination Apple, Taiwan
06 sep 04 30 10 departed direct KN Luxemburg
03 sep 04 00 05 Data received from supplier Apple, Taiwan
03 sep 04 30 60 departed from product source KN Taipei
03 sep 04 05 00 boxes scanned KN Taipei"

WTF! från taiwan till luxenburg till taiwan igen!?!?

  • Medlem
  • Öland
  • 2004-09-14 18:16

beställde en pb 12" från macoteket den 16 aug, kontaktade dem i går och de säger den skall komma nästa vecka... har väntat länge...... och jobb och studier väntar... pluggar EAM (elektro akustisk musik) där jag är beroende av datorn, har fått skjuta upp hela mitt schema...

men den som väntar på något gott...

(har case, extra minne, extern hårddisk och en trådlös mus liggande där hemma och väntar...) -så klart att datorn kommer sist...

Apple har helt klart lyxproblem....

Hrm.... nog för att det kan ta lite lång tid men Helen på applestore var iaf supertrevlig...hahaha.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 17:12
Ursprungligen av Dr.Greenbaum:

Hrm.... nog för att det kan ta lite lång tid men Helen på applestore var iaf supertrevlig...hahaha.

Ser hon bra ut då haha

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 21:42

Har beställt en Pb 15" och har väntat 4 veckor, nu säger de att den skall komma senast den 20 oktober

//Magnus

1
Bevaka tråden