Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljusa fläckar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 20:39

Har en snart tre månader gammal PB 15" 1,5. Märkte häromdagen att det kommit ljusa fläckar mitt på skärmen som konturer efter styrplattan och knappen. Det syns mest när jag har stora vita bakgrunder på skärmen.

Har iofs transporterat den en hel del i väska, men har både second skin-fodral och en liten duk mellan skärmen och tangentbordet/styrplattan. Har varit varsam, men det känns som skärmen glappar lite upp och ner när den är stängd.

Är det här ett fall för reparation/byte eller är det bara att svälja...? Jag kan ju jobba med den, men jag är medveten om fläckarna hela tiden.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 20:48

Var det inte detta som apple hade ngn utbyteskampanj för? Vita fläckar m.m.
Jag skulle nog ringa apple och höra.

Det var ett fel på skärmen i den första skeppningen av PB 15", det är en garanti grej. Åk till någon auktoriserad Apple Partner i Sthlm så hjälper de dig.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 20:59

Jo, det blir att ringa och höra med Apple imorgon...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 21:06

Jag ser att det finns en gammal tråd från december angående återkallning av PB. Var det problem med första skeppningen av PB 15" 1,5 GHz också?

  • Medlem
  • 2004-09-01 21:18

Det kan uppkomma i sällsynta fall på alla modeller, men om de ser ut som avtryck från musplattan låter det lite skumt. Det kanske är samma fel, fast i en ny tappning.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 21:38

När jag tittar efter noga verkar det inte ha med musplattan att göra, det stämmer inte i höjd. Men det är liksom två parallella linjer ca 4 cm och en liten starkare fläck.

Men som sagt, jag hör med Apple (köpte från AppleStore).

Det stämmer. Jag hade min PowerBook inlämnad i somras när jag var på semester (eftersom det inte var någon panik tänkte jag att jag skulle vänta till semester då jag inte *måste* ha datorn). Det är som sagt en garantisak.

Tyvärr fick jag tillbaka min dator med fler fel.... Har som en stor mörk skugga nere till vänster på skärmen. (det är alltså en ny skärm), datorn får kernel panic med AirPort-kortet isatt (vet ännu inte om det är datorn eller AirPort-koret det är fel på och plåten glappar ovanför skivinkastet....
*Suck*

Så jag blir förmodligen av med datorn under arbetstid i alla fall....

Jag har liknande vita fläckar på skärmen (AluBook 15), som på sista tiden har blivit värre.

Stämmer det verkligen att Apple byter ut skärmarna?

När jag ringde till Apple support fick jag kalla handen, dom noterade visserligen mitt problem men inget mer.

Sen undrar jag om man inte får mer problem när man lämnar in burken till Apple???

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 11:20
Ursprungligen av dr moureau:

Jag har liknande vita fläckar på skärmen (AluBook 15), som på sista tiden har blivit värre.

Stämmer det verkligen att Apple byter ut skärmarna?

När jag ringde till Apple support fick jag kalla handen, dom noterade visserligen mitt problem men inget mer.

Sen undrar jag om man inte får mer problem när man lämnar in burken till Apple???

Jag hade också en vän som fick kalla handen av apple support så han gick till en lokal appleåterförsäljare och lämnade in den. De skickade den till holland och han fick problemen åtgärdade på garanti.

  • Medlem
  • 2004-09-15 11:18

Lämna in den. Om man upplever något som ett verkligt problem, vill säga. Apple har bra support, och fixar till saker som inte funkar i allmänhet.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 21:33

Nån som vet ungefär hur länge man blir av med den för service? Har inte tagit tag i problemet än eftersom jag måste ha datorn i en del jobb just nu...

5 dagar? 2 veckor? 3 veckor?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-16 00:54

En kund till mig fick det fixat på tre (!) arbetsdagar. Låter helt ok tycker jag.

  • Medlem
  • 2004-09-16 01:14

Jag fick min reparerad på 5 arbetsdagar, fast då låg den 2 dagar hos återförsäljaren innan den skickades. Med lite bättre kommunikation hade det alltså kunnat bli 3 dagar. Inget bullshit, och de gick igenom datorn ordentligt och hittade även ett trasigt minne som jag inte hade rapporterat. Klart nöjd!

  • Medlem
  • 2004-09-22 12:37

Hallå

Min iBook visar ljusa fläckar nu...hittade dem igår. Så nu börjar trasslet
Om man har köpt den från Applestore på nätet? Vem kontaktar man lättast då?
Ska prata en gång till med supporten så får de hjälpa till lite med hur man skickar osv.
Tänkte bara höra om någon hade några heta tips.
Älskar lillburken i övrigt!

  • Medlem
  • 2004-09-22 14:53

Har pratat med folket på applestore nu och det kommer en lirare från UPS på fredag o hämtar min dator
Hoppas det löser sig snabbt. De sa att det skulle ta ca 10-15 arbetsdagar...det är länge

1
Bevaka tråden