AppleCare? Haha!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-09-01 18:24

Jaha, hämtade ut mitt AppleCare som missades när jag fick min PMG5 som personalköp.
Skulle registrera den tänkte jag, så jag ringer 08-587 711 94 vilket är numret som anges i AppleCare-instruktionerna. Där svarar en talmaskin ställd på lägsta volym (jag får ringa tebax flera gånger för att förvissa mig om att jag hört rätt) vilken hänsvisar mig till 0771-199519. På detta nummer hörs ytterligare en talmaskin som ger mig 3 möjligheter:
1 för teknisk support
2 för att få veta status på en reparation
3 för ej tidigare nämnd service(?)

Vad väljer man här? 3, kanske? Jag lade på och blev lite tjurig. AppleCare till en G5a kostar iaf över 4000 så man tycker ju att ett lite mer proffsigt bemötande kunde vara på plats och varför i hela friden kan man inte registrera sig på en webbsida? Vad är det här? 80-talet?

Jaja, får rota vidare i detta imorgon...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-01 18:30

Välj 1 så får du snacka med en människa.
Jag ringde in ett garantiärande förra veckan. Samtidigt registrerade han alla mina appleprodukter.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-09-01 19:50

We're Sorry!

6. Your request could not be completed. Please retry your request. We apologize for the inconvenience

Snyggt jobbat...

Ursprungligen av bollman:

We're Sorry!

6. Your request could not be completed. Please retry your request. We apologize for the inconvenience

Snyggt jobbat...

Det var precis samma meddelande jag råkade ut för när jag skulle registrera min G5a i slutet av september förra året. Hoppas verkligen inte det varit så under ett års tid!

Man kan alltid testa att inte välja någon siffra alls, då får man oftast prata med någon. Funktionen finns till för de utan tonvalstelefon.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-09-02 07:59

Nehejdå, efter att talmaskinen sagt sitt (den avslutar med "9 för att upprepa") så blir det tyst, tro mig. Jag blev så förbluffad över att inte nått alternativ stämde med AppleCare-registrering så jag bara satt en stund, typ 30 sekunder eller så och funderade över valen, inte kom jag till nån person inte...

1
Bevaka tråden