Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1,25 GHz vs 1,33 GHz

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-31 16:14

Har fått ett ganska bra pris på en Powerbook 15" 1,25 GHz.
Jag har tidigare tänkt att jag inte vill ha något sämre än 1,33 GHz då det ju fr.o.m 1,33:an är en ny processormodell vilken skall ha en funktion för att vid låg belastning automatiskt sänka klockfrekvensen och på så sätt förbruka mindre ström som i sin tur skall leda till längre batteritid (oj, vilken lång mening).

Finns det någon som vet hur stor skillnad det är på batteritiden?

klarar jag mig med en 1,25 GHz om jag skall ha den i mitt företag där jag håller på med grafisk formgivning och i huvudsak använder Quark Xpress, Photoshop och Illustrator?
Jag skall även ha den till att leka lite i ljudprogram och kolla på film.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-31 16:55

1,25Ghzarens batteri har ju varit med ett tag och kanske förlorad en fjärdedel av sin förmåga. Lägg därtill en ny 1,33Ghz med lite bättre batteritid så får du lite bättre perspektiv, kanske?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-09-01 11:53
Ursprungligen av xerent:

1,25Ghzarens batteri har ju varit med ett tag och kanske förlorad en fjärdedel av sin förmåga. Lägg därtill en ny 1,33Ghz med lite bättre batteritid så får du lite bättre perspektiv, kanske?

Jo, det förstås.
Grejen är den att det blir en himla prisskillnad. På den 1,25:a jag har fått erbjudande om finns en superdrive och 512 mb minne. Jag vet inte vad jag kommer få betala för den, men jag vet att jag kommer få ett schysst pris + att det är av ett företag så jag kan lyfta momsen.
En superdrive vill jag ha. En 1,33 med superdive finns inte på verken macoteket eller inwarehouse. Skall jag köpa den hos applestore så kostar det +2000:- och då är det bara 256 mb minne.

Hmm..

  • Medlem
  • 2004-09-01 12:58

ähh gör som jag, köpt ett extra batteri helt enkelt...
jag åker massor av tåg mellan sthlm o malmö så 2 batterier räcker hela resan (4,5h) och då tittar jag uteslutande på film...plus att jag har 1h kvar på sista batteriet kvar när jag kommit fram...

1
Bevaka tråden