Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac DV+ vill inta ha Panther!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just köpt en Imac DV+ 450Mhz,192MB & 20GB

OS 9 var installerat och datorn fungerade som sen dröm. Men när jag försökte lägga in Panther visade den: "den fasta programvaran måste uppdateras innan OSX kan installeras...."

OK tänkte jag och installerade 9.2.2 först och provade igen.... samma fel...

....frustrerad kastade jag mig över högen med i köpet medlagda skivor och installerade en skiva update 9.1 och då vill den inte ens starta i OS9.

Gjorde då en skivstart på Panther skiva 1... och naturligtvis samma besked.... den fasta programvaran måste uppdateras....

...snälla hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 08:15
Ursprungligen av MaickeMac:

Jag har just köpt en Imac DV+ 450Mhz,192MB & 20GB

OS 9 var installerat och datorn fungerade som sen dröm. Men när jag försökte lägga in Panther visade den: "den fasta programvaran måste uppdateras innan OSX kan installeras...."

OK tänkte jag och installerade 9.2.2 först och provade igen.... samma fel...

....frustrerad kastade jag mig över högen med i köpet medlagda skivor och installerade en skiva update 9.1 och då vill den inte ens starta i OS9.

Gjorde då en skivstart på Panther skiva 1... och naturligtvis samma besked.... den fasta programvaran måste uppdateras....

...snälla hjälp!

Det är din iMacs firmware du skall uppdatera, hur det nu går till finns säkert info på nätet eller här hur man gör.

Nu är jag tiilbaka... har fåt 9.2.2 att fungera men nu säger OSX installatören att skivan inte går att använda som startskiva...?

Men har du uppdaterat FirmWare än?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 08:46

Om d inte updaterar firmware innan du installerar X kommer skärmen sluta fungera.

ja men hur gör man har varit in på Apple.com och gått in på support men hittar inte rätt..

Firmware update till Imac DV+

Hej alla vänliga själar!

Hur gör jag för att ladda hem Firmware Update till min Imac DV+, jag har tycker jag letat igenom hela Supportsidan på Apple men kan inte hitta det - finns det någon som vet???

Problemet är att jag inte kan installera Panther

Snälla hjälp!!!

Michael

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 09:52

Det du söker finns kanske här.

Tack för hjälpen....

Tack Stfm, Bueser, Erik R och alla andra vänliga själar, nu fungerar det!

Villade bort mig på Apple´s supportsida. Fick en klar vägledning och då var det inga problem. Vad lätt det blir att man blir totalt borta för att man bara kan tänka i en bana, letade helt fel säkert tio ggr men sen när jag nu ser på supportsidan begriper jag inte hur jag kunde missa att ta rätt väg..ja så...i allafall...

Tack!

1
Bevaka tråden