Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radeon 9800 Pro Special Ed. 256MB (bra, eller?)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 23:32

Jag har en G5 1,8 ghz med det kassa medföljande grafikkortet. Är berädd att byta kort när som helst, bara det finns ett kort som är värt priset.

Har funderat på ATI Radeon 9800 Pro AGP Special Ed. 256MB. Har dock hört spökhistorier om att SE-korten är smådefekta kort som "blivit över" i tillverkningen... stämmer detta? I så fall kanske det är bättre att köpa ett vanligt 9800 PRO kort, tyvärr tillkommer då kostnaden för en DVI till ADC adapter (drygt 1000 kr) för mig...

Nån som vet nåt om detta?

4 eller 5

Alltså, jag har inte hört något om att SE-korten är kassa, men. På ATIs site så skriver de att 9800 Pro/128 är för G4 och 9800 ProSE/256 är för G5. SE kort brukar inte vara lika vassa som "ordinarie", något brukar vara "avstängt", typ 4 kanaler istället för 8. eller så går kärnan på lägre Hz. Men enligt ATIs specar så verkar det enbart vara minnet 128/256 som skiljer dem åt + att SE har dubbla TMDS transmitters.
http://www.barefeats.com/rad9800s.html kan du läsa test. kan du vänta så kommer antagligen XT-kort till Mac endera dan.
Det finns visst 9800Pro kort för G5, men det är Apples "egna", så de är väl svåra/omöjliga att efterbeställa.

Senast redigerat 2004-08-30 00:35
  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 19:43
Citat:

Kan du vänta så kommer antagligen XT-kort till Mac endera dan.

Jo, den tanken finns där. Framförallt gällandes X800 PRO... men antagligen får vi vänta minst ett halvår innan vi får se de korten till mac. Det får nog lov å bli ett 9800 SE kort för G5!

1
Bevaka tråden