Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eudora Pro på Wintendo --> Mail.app

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Finns det något sätt att föra över mailen från Eudora Pro på Windows till Apple Mail?

/K

"How can I transfer my Eudora mailboxes and Address Books/Nicknames from my Windows PC to my Macintosh?"
http://www.eudora.com/techsupport/kb/1644hq.html

Har du testat importfunktionen i Mail? ("Importera brevlådor..." under Arkiv-menyn)

Tack så mycket för hjälpen!

/K

No worries.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-28 14:29

Enkelt. Installera Eudora på Macen och rigga upp ditt konto. Lägg brevlådefilerna (.mbx) från Eudora Windows i Eudora-mappen på Macen. Importera till Mail.

Duh, först nu fattar jag att han var ute efter att föra över mailen till Mail.app, inte till Eudora på Macen.

Anders, bra att du skickade länken ändå
Grejjen är att pappa har skaffat sin första mac i dagarna. Han har alltid kört Eudora på Windows och jag är inte helt säker på att han vill använda Applemail. I så fall kommer den sidan till stor nytta.
Mondo, kan man inte flytta över windowsfilerna till macen, och importera direkt till Mail?

Får se ikväll vilket mailprogram han ska använda

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-28 18:19
Ursprungligen av Kristofer G:

Mondo, kan man inte flytta över windowsfilerna till macen, och importera direkt till Mail?

Det var precis det jag beskrev ovan. Klart farsan ska ha Mail!

Jag vet inte om jag missuppfattade vad du skrev, men vad jag menade var att måste jag installera eudora på macen först, och sedan importera till Mail? Räcker det inte med att importera eudorafilerna direkt i mail?

/K

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-28 19:23
Ursprungligen av Kristofer G:

Jag vet inte om jag missuppfattade vad du skrev, men vad jag menade var att måste jag installera eudora på macen först, och sedan importera till Mail? Räcker det inte med att importera eudorafilerna direkt i mail?

/K

Kan fungera. Huvudsaken väl att de ligger i rätt mappstruktur. Nu minns jag inte riktigt hur jag gjorde, men testa det här:

Macintosh HD : Användare : din profil : Bibliotek : Eudora : Eudora Mail

eller

Macintosh HD : Användare : din profil : Dokument : Eudora : Eudora Mail

• Lägg bara .mbx-filerna löst i mappen Eudora Mail. (Ta bort .mbx-ändelserna om du vill.)
• Importera i Mail med Arkiv > Importera brevlådor > Eudora.

Tack!
Ska se om det fungerar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-28 19:48

Sedan kan du städa upp i mappen Bibliotek : Mail : Mailboxes. Det ska bara finnas filer med ändelsen .mbox där, eventuellt organiserade i undermappar. Resten kan du kasta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-28 20:39

Ingen har tipsat om Eudora Mailbox Cleaner .

1
Bevaka tråden