iCal synkar bara en liten tid fram i tiden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett iSync-problem. Det yttrar sig i att kalenderevents som ligger en bit framåt i tiden (t ex 4 veckor framåt) inte synkas upp på mobiltelefonen från iCal.

Mer detaljerat: jag har en T610 och en P900 samt en PB 12" som jag synkar ihop. Mina inlägg i kalendern gör jag nästan uteslutande i någon av mobilerna, och synkar sedan alla tre enheterna. Adressboken och kalendern fungerar bra att synka. Men, vissa kalenderevent kommer som sagt inte med. Och det är bara de event som ligger en bit framåt i tiden.

Jag har iSync 1.5.

Vad göra..? Finns det nån lösning på detta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-23 23:08

I iSync går det att ställa hur långt fram i tiden gränsen för synk ligger. Jag minns inte vad standardvärdet är, men 4 veckor är inte otroligt.

Öppna iSync och klicka på symbolen för din telefon. Längst ner finns en dropdown-lista med titeln "Get events for the next: X weeks". Tyvärr är maxgränsen 8 veckor, men det kanske räcker?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-23 23:12
Ursprungligen av macce:

Tyvärr är maxgränsen 8 veckor, men det kanske räcker?

Jag vet att jag här läst att detta ska gå och ändra med lite pill. Återkommer.

Tillägg: Läs här

Ursprungligen av macce:

Öppna iSync och klicka på symbolen för din telefon. Längst ner finns en dropdown-lista med titeln "Get events for the next: X weeks". Tyvärr är maxgränsen 8 veckor, men det kanske räcker?

Tack för bra och snabba svar. Det var dock inte svårare än så här. Det borde jag upptäckt själv... :rolleyes:

1
Bevaka tråden