Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om bra företagsförsäkringar! (Enskild Firma)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar ifall det är någon som har tips på en bra företagsförsäkring.
Jag ska åka till England och plugga och kommer ta med en del av mitt företags saker, bl a dator kamera och extern hårdisk... Så försäkringen måste även gälla utomlands.

Några tips?

Tack på förhand

--
Daniel

Försäkring

Ursprungligen av macgunde:

Undrar ifall det är någon som har tips på en bra företagsförsäkring.
Jag ska åka till England och plugga och kommer ta med en del av mitt företags saker, bl a dator kamera och extern hårdisk... Så försäkringen måste även gälla utomlands.

Nu vet jag inte exakt vad de har för avtal men jag har gått bl.a. Folkuniversitetets Starta eget kurs och även den som RSV ger... Båda säger att för Enskilda företagare så är det bara Länsförsäkringar som gäller. Hoppas det hjälper och lycka till i England!

Tackar... har varit i kontakt med flera bolag, men det kommer bli LF. Blir glader att läsa det du skriver då

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-13 09:19

Jag skall själv träffa en oberoende försäkringsrådgivare för att få det bästa till min firma & behov.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-09-13 09:55

Jag har SalusAnsvar och de har vettiga premier. Hade för sex-sju år sedan LF, men en besiktningsman därifrån gjorde ett besök för att tipsa oss om hur vi skulle sänka vår premie( vi har digitaliserad fotoateljé). Han kollade allting och levererade en åtgärdslista som skulle kosta oss ca 40000:- att uppfylla, och trots detta skulle vår premie höjas med 300%....0ch hamna på 38000:-/år¿¿

Ett av kraven var att vi skulle ställa jordfyllda brunnsringar i betong framför våra två Crawfoord-portar. Då vi påpekade att det skulle bli svårt att använda portarna efter en sådan åtgärd, föreslog man att det räckte att ställa framför den ena.....notabelt är att de sitter 1,5 m ifrån varandra!!!.....Vi tog då kontakt med fyra olika försäkringsbolag, och efter deras besiktningar blev det SalusAnsvar...och en premie som ligger på 6400:-/år...och inga meningslösa betongringar..

1
Bevaka tråden