Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är de inte rädda om andras saker?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problemet jag hade med skärmen är nu helt löst.
Ett nytt problem som nästan är värre har dykt upp.
Jag lämnade in datorn till Kullander & Kullander och de skickade den vidare upp till Stockholm.
När jag hämtade den tittade jag snabbt i butiken på den.
Då jag kom hem och packade upp den såg jag att något tillkommit på maskinen, som inte var där då jag lämnade in. En svart missfärgning i höjd med vänster skärmens övre del.
Den satt där och var väldigt ful.
Jag kunde skrapa bort den, men tänk om det hade varit en repa(!).
Datorn fungerar bra nu.
Jag ville bara påpeka att när man lämnar in saker på service vill man att de skall komma tillbaka så som de var.
Vad jag undrar över, och denna frågan är inte ställd till Kullander & Kullander utan till firman i Stockholm; Är ni inte rädda om andras saker?
Datorer är inte billiga, och särskilt inte Macar, vilket är en stor utgift för oss som studerar, även de "billigaste" maskinerna! (Att de sedan är mycket bättre och mer virusbefriade än PC:n och Windows gör att jag föredrar att använda Mac.)
Tack för ett väl utfört arbete.
Jag blev upprörd då jag såg vad jag trodde var en repa. När jag försökte skrapa bort det i början gick det inte! Till sist gick det. Tråkigt att de inte är mer rädda om andras saker!

Har du läst detta Hunter78?
Du vet det precis lika bra som jag, då du var med och packade upp den.

Gissningsvis är det lite klister från etiketten som verkstaden sätter på datorn för att kunna hålla reda på vilken maskin det är. Jag skulle i så fall säga att du fick det märket för att de just är rädda om andras saker. Att de sen varit slarviga när de tog bort etiketten och inte gjorde rent datorn ordentligt är en annan femma (om det nu är därifrån märket härrör).

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-08-23 23:07

Utan att vara för oförskämd och med glimten i ögat; "Dagens i-landsproblem?"

1
Bevaka tråden