Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se MSN kamera?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan jag på macen på bågot sätt se en ström från en kamera kopplad till MSN Messenger?

Nej, tyvärr.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-20 18:02

Det är tråkigt att det inte har hänt mera utveckling av MSN Mac för att kunna använda kamera.

Jag tänkte en sak att om man kunde ha MSN på vänster sida och annan program som plockar in MSN webkamera från användare på högra sidan.
Jag har kollat runt på nätet om det finns program som endast tar in MSN kamera (man skriver alltså användares namn och vips då dyker upp bild av användares kamera).
Det vore ju drömläge att få snabb vara med globala MSN vännerna med blid.

Är det någon här forum hört eller vet om någon sådant program ?
Jag vet att det finns AMI, iVisist osv, men jag menar en unik program som klarar av det. (PC användare slipper installera en till program).

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-20 18:56
Ursprungligen av REP:

Jag har kollat runt på nätet om det finns program som endast tar in MSN kamera (man skriver alltså användares namn och vips då dyker upp bild av användares kamera).
Det vore ju drömläge att få snabb vara med globala MSN vännerna med blid.

"Tar in MSN kamera", menar du alltså att man kan se andra MSN använderes webkameror live, ungefär som med MSN-klienten för Windows? I så fall - vad heter programmet? För mig gör det inget att det är, som du påstår, ett fristående program eftersom jag inte hittat något alls för Mac OS X som kan visa MSN Messenger-webcams!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-20 19:32
Ursprungligen av Spiken:

"Tar in MSN kamera", menar du alltså att man kan se andra MSN använderes webkameror live, ungefär som med MSN-klienten för Windows? I så fall - vad heter programmet? För mig gör det inget att det är, som du påstår, ett fristående program eftersom jag inte hittat något alls för Mac OS X som kan visa MSN Messenger-webcams!

Jag vet ju inte OM det finns fristående program som klarar av ta in MSN webkameror live.
Det är därför jag letar runt på nätet och frågar den här forum.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-20 20:10

Aha, lät (mao såg ut) som att du redan hade hittat några. My bad!

1
Bevaka tråden