Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda sitt .mac konto i en WAP telefon

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis ställt in min telefon (SE T610) så att jag kan kolla mitt .mac konto samt skicka mail.
Precis så lätt som det ska vara med Apple.
Jag använde samma uppgifter som jag använder i Apple Mail, enda skillnaden är att jag ställer in IMAP4 som protokoll.
Jag stupade dock på en grej, jag skulle ange brevlåda, lätt förvirrad fattade jag inte först men så kom jag på det. Självklart ska jag peka på min användare så jag skrev in mitt .mac användarnamn.
Sedan funkade det perfekt!

Antar att ni kan göra samma inställningar med T630 och kanske K700i. Hur det är med de andra telefonerna vet jag inte.

Men fyll gärna på med vilka som fungerar. Nu ska jag testa om det fungerar med mac.se också. Återkommer.

mac.se gick inget vidare... kan inte ens hitta servern.

Kan du köra med pop3 så bör de väl fungera? Nu har ja då inget mac.se men har dom pop3 så ska de funka på telefonen också.

Vill inte köra pop3 i telefonen eftersom jag vill ha mejlen på datorn och bara kolla mejlan på telefonen.
Så jag vill inte ens prova det...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-20 09:27
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Vill inte köra pop3 i telefonen eftersom jag vill ha mejlen på datorn och bara kolla mejlan på telefonen.
Så jag vill inte ens prova det...

Fungerar finfint med POP3.. Har telefonen inställd på att lämna kvar mailen på servern. Och när jag sen kollar mailen med datorn så laddas mailen ner, och raderas sedan från servern.

Ahhh trevligt!
Då får jag göra så jag med. Funkar det med så med .mac också? Eller ska jag följa Apples rekomendation?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-20 09:40
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ahhh trevligt!
Då får jag göra så jag med. Funkar det med så med .mac också? Eller ska jag följa Apples rekomendation?

Inte testat med .Mac.. Men om man kan kolla .Mac med POP3 så ska det fungera.

Okej det var jag som hade gjort ett misstag... tänker inte berätta vad... hehe men det fungerar precis lika bra med mac.se som mac.com med de inställningar jag berättade om.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-20 09:54
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Okej det var jag som hade gjort ett misstag... tänker inte berätta vad... hehe men det fungerar precis lika bra med mac.se som mac.com med de inställningar jag berättade om.

Jo, berätta nu

Nä! Det är i klass med, "min dator funkar inte!" Svar "Har du satt i kontakten".

Du kan ju också välja att enbart ladda ner Subjects på mailen, om ja inte minns fel. Då blir de lite mindre o ladda tills man valt vad man vill läsa.

Precis som jag gör... det spar jag pengar på... *L*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 13:03

funkar strålande med .mac på min K700i. har ej mac.se så det kan jag inte prova den.

1
Bevaka tråden