Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att välja avsändare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 08:14

Jag har chello bredband. Jag vill helst använda en annan avsändaradress än mitt chello. Har för mig att det går att skriva in en sådan någonstans, men kan inte hitta det. Jag använder Apples Mail.

Lägg in ett nytt konto under inställningar sen kan du välja konto så fort du skriver ett nytt mail!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 20:49

Jo, jag har flera konton redan. Men om jag skickar mejl med avsändaren sverker@kudu.se, så går den inte fram, eftersom chello har spärrat port 25 för andra än sverker@chello.se.

Jag vill skicka genom chello men det skall se ut som om det kommer från sverker@kudu.se.

i menyn för Apple Mail:

Mail/inställningar/konton/ sedan ändrar du bara e-postadress till den du vill ha så ser det ut som att det kommer från denna... Detta fält har inget med epostkontot att göra utan bestämmer bara vilken adress det ska se ut att det kommer från.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 13:55
Ursprungligen av mrsandin:

i menyn för Apple Mail:

Mail/inställningar/konton/ sedan ändrar du bara e-postadress till den du vill ha så ser det ut som att det kommer från denna... Detta fält har inget med epostkontot att göra utan bestämmer bara vilken adress det ska se ut att det kommer från.

OK, äntligen fattar jag.

Det var verkligen inte så uppenbart.

Tack för upplysningen!

Du behöver inte ens ändra adress mellan varven. Det går utmärkt att lägga till flera adresser till ett och samma konto. Sätt bara ett "," (komma) mellan adresserna i fältet "E-postadress".

Exempelvis "[email protected], Sverre@tjosan.se, sug.pa@den.com"

Sen får du ett pop up-fönster i varje nytt mejl där du kan välja avsändaradress.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 16:43
Ursprungligen av ohennig:

Du behöver inte ens ändra adress mellan varven. Det går utmärkt att lägga till flera adresser till ett och samma konto. Sätt bara ett "," (komma) mellan adresserna i fältet "E-postadress".

Exempelvis "[email protected], Sverre@tjosan.se, sug.pa@den.com"

Sen får du ett pop up-fönster i varje nytt mejl där du kan välja avsändaradress.

Smart!

1
Bevaka tråden