Vilken multifunktionsskrivare?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 14:20

Hej

Jag behöver köpa en multifunktionskrivare. Jag kan tänka mig att lägga runt 3000kr på den.
Det jag vill ha är
- billiga bra utskrifter (gärna utfallande)
- bra scanner åtminstone helt ok.
- Så liten apparat som möjligt

Har bl a kollat på HP:s PSC 2410

Några tips?

Ursprungligen av varglarsen:

Hej

Jag behöver köpa en multifunktionskrivare. Jag kan tänka mig att lägga runt 3000kr på den.
Det jag vill ha är
- billiga bra utskrifter (gärna utfallande)
- bra scanner åtminstone helt ok.
- Så liten apparat som möjligt

Har bl a kollat på HP:s PSC 2410

Några tips?

Jag funderar på detsamma, men kan inte direkt påstå att jag har bra tips. Elefanten, förlåt Elgiganten, har diverse Lexmark och HP som ska vara Mac-kompatibla. Att HP-maskinerna är Mac-kompatibla har de inte fattat, men det framgår på nätet, åtminstone 1210 och 1315.

Mina svärföräldrar köpte en billig HP, och jag blev positivt överrraskad. Bildkvaliteten var godkänd för en så billig maskin (runt tusenlappen!) och den kom med Mac-drivare och till och med separata Mac-instruktioner! (Tyvärr kör de ni-vet-vad, så lyxen var bortkastad på dem, men i alla fall.)

Men jag antar att man bör gå lite högre för att få riktigt fina fotoutskrifter. Sen är ju det svåra problemet att hitta en som har riktigt billigt bläck. Då är Lexmark och Epson diskvalificerade, men ska man i första hand titta på HP eller Canon?

• Oregistrerad
  • 2004-08-16 21:07

Precis det är ett gissel.
Var ganska mycket inne på en Epson RX500 innan. Den verkar bra på det mesta, men var givetvis för stor. Har lite dålig koll på vad olika bläck kostar, men Lexmark verkar ju inte var det som gäller.
Har även kollat på Canon, men deras multiskrivare verkar ju inte funka till Mac (eller gör de det ändå?) så jag antar att det bara är HP och ev. Brother kvar. Funderar också lite på att köpa en av HP:s billiga multiskrivare runt 1000, men de har inte utfallande utskrift tyvärr och så är de väl lite sämre på allt samt oroväckande plastiga. Konstigt att det ska vara så svårt.

Jag har en HP psc 2175 den funkar kanon med min mac...
Vet ej vad den kostar men jag har för mej att det e precis under 2000 kr

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-13 19:16

Jag sitter själv med flera datorer hemma, både Mac och PC, och skulle därför gärna ha en nätverksskrivare. Det är ju i normala fall inte särskilt billigt men nu har ju Brother en modell som heter MFC3820CN som verkar intressant. Den får man dessutom för mindre än 3000,- (enligt pricerunner är det lägsta priset inklusive frakt 2530,-!!!).
Frågan är dock hur Brotherskrivarna är med OS X...

Nå'n som vet???

Köpte en Epson CX5400, kostar 1490:- på Siba, och jag är jättenöjd.
Bara att stoppa in medföljande CD, läsa bruksanvisningen på Svenska.

Var lite förvirrande i början, då det var många CD och bruksanvisningar på många språk, men efter ha slängt allt överflödigt, var det bara att installera programmen och drivisarna.
Enkelt att Scanna och kopiera färg sv/v (vilket man kan göra även om datorn är avstängd)

Rekommenderas

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-06-11 07:48

hp till brother

Min hp all-in-one tröttnade så jag köpte en brother MFC215C i stället. Jag ville ha en liten printer. Allting funkar skapligt utom skannern. Det kommer upp en skylt där det står att skanningen misslyckades. Först kom hp:s gama fönster upp fast jag har tagit bort allt jag har kunnat som har med hp att göra. Nu kommer bara felmeddelandet. Brother har en patch-fil som man laddar ner, men den har formatet .exe och det kan jag inte öppna på min iMac G5. Man kan också välja printern manuellt och det har jag gjort så noga jag har klarat. Felet kvarstår. Har någon stött på problemet och lyckats lösa det? Mycket tacksam för hjälp.

Nån som testat Brother DCP340CW

http://www.brother.se/products/welcome.cfm?prod_art=DCP340CW

Multifunktion med Ethernet och Wireless ?

1
Bevaka tråden