Bluetooth-mus saknas efter vila

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 12:50

Jag har en ny PowerMac G5 och råkar lite för ofta ut för att musen inte hittas av datorn när den vaknar ur vila. Tangentbordet är dock alltid aktivt.

Någon gång har det räckt med att "starta om musen" men oftast måste jag in i bluetooth-inställnignarna och para om dator och mus. Irriterande.

Någon som har samma problem eller ännu hellre en lösning?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-08-16 13:06

Vilket fabrikat är det på musen?

Kanske är det dåliga batterier i musen? Bluetooth drar ju en hel del ström.

Har du senaste programvaran?

• Oregistrerad
  • 2004-08-16 14:39
Ursprungligen av Macus:

Vilket fabrikat är det på musen?
Kanske är det dåliga batterier i musen? Bluetooth drar ju en hel del ström.
Har du senaste programvaran?

Borde varit mer specifik såklart.

Det är en apple-mus som jag beställde med datorn och det är integrerade bluetooth-kretsar samt alla uppdateringar via software update.

Och även om det funkar oftast så är det tillräckligt irriterande om det händer ca en gång i veckan.

Jag har en BT-mus från Epox som jag inte fått att funka med Macen. Eller visst funkar den, men trots att Macen säger att parkopplingen lyckats så är den inte parkopplad. Detta gör att man måste ställa in den varje gång man väcker datorn.

Jag trodde detta var specifikt för den skräp-musen som jag har, mend et är ju lite oroväckande om fler har samma problem. Jag väntar nämligen på denna mus:
http://www.macmice.com/themousebt.html
Men den är ju gjord för Mac så det ska väl inte vara några problem. Har du Apples mus eller...?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-08-16 16:36
1
Bevaka tråden